הגלות

gv_040310_1

"The Exile" היה מגזין אנרכיסטי והומוריסטי, בשפה האנגלית, שראה אור ברוסיה בשנים 2008-1997. כעת, שנה וחצי אחרי מותו הפתאומי, מביא "ואניטי פייר" את סיפורו הסוער של העיתון. וגם את הסיפור של מאט טאיבי ומארק איימס, שני העורכים המוכשרים שהקימו אותו, כתבו את רובו, ולא החליפו ביניהם מלה מאז 2002.

הנה הוא בא

gv_040310_2

לפני שימות בשיבה טובה, נחוש איל התקשורת רופרט מרדוק להראות ל"ניו-יורק טיימס" מאיפה משתין הדג. וגם לגוגל. וגם לילדים שלו. וגם לכם. "ניו-יורק מגזין" עם הסיפור המלא.

באופן סובייקטיבי

gv_040310_3

לפני שבועיים סיפרנו על העיתונאי הבכיר שפוטר משום שהתעקש להיות אובייקטיבי בדיווחיו. לפני שבוע סיפרנו על המניפסט בגנות האובייקטיביות שחיבר העורך שפיטר אותו. והשבוע? השבוע נספר שהסיפור הזה פשוט מסרב לגווע. הכירו נא את מתיו קרדינל, בן 27: טיפוס אמיתי, ומי שמתכבד להיות אותו עורך אלמוני ומעט תמהוני שהפך לסוג של סלבריטאי. עובדה, אפילו עשו עליו כתבת פרופיל.

להם זה עולה יותר

gv_040310_4

שאלה: נגיד שעשיתם סרט, ונגיד שכתבו עליו ביקורת לא טובה במגזין ההוליוודי המיתולוגי "וראייטי". כמה יעלה לכם, לפי דעתכם, לשכנע את עורכי העיתון למחוק את הביקורת מאתר האינטרנט שלו? תשובה: 400 אלף דולר.

אין תגובה

gv_040310_5

שאלה נוספת: נגיד שאתם גרים במיזורי, ונגיד שאתם מחליטים להתמודד על תפקיד ציבורי. כמה יעלה לכם, לפי דעתכם, לשכנע את עורכי אתר האינטרנט של העיתון המקומי למחוק את כל הטוקבקים שכתבתם אי-פעם באתר העיתון, כדי להבטיח שהדברים המביכים שיצאו תחת מקלדתכם לא יחזרו כדי לרדוף אתכם במהלך הקמפיין? תשובה: לא כלום (אבל רק בתנאי שאתם מיודדים עם אחד מעובדי העיתון ומצליחים לשכנע אותו לעשות לכם "טובה אישית").

האופרה של איברט

gv_040310_6

מבקר הקולנוע רוג'ר איברט הגיע לספה של אופרה וינפרי כדי לדבר על האוסקרים ועל המאבק בסרטן (לא בהכרח בסדר הזה). מאחר שאין לו לסת, הוא עשה את זה בעזרת מחשב, סטיבן הוקינג סטייל. וכן, מוטב שתכינו את הממחטות.

ואם כבר ממחטות

gv_040310_7

ואם כבר איברט: המבקר הפופולרי, שכותב ב"שיקגו סאן טיימס" ושגם אוחז בבלוג שוקק ונקרא, אינו ממתין ל"ניו-יורק טיימס" ולחומות התשלום שלה. הוא החליט להתחיל לאסוף כסף מקוראיו כבר עכשיו. השבוע הוא הכריז על הקמתו של מועדון חברים חדש שיספק תכנים בלעדיים למי שישלם.

אפל נגד גוגל

gv_040310_8

יצרנית האייפון אפל הגישה תביעה נגד HTC, החברה שמייצרת את טלפון הנקסוס של גוגל, בטענה שהמכשיר שייצרה עבור גוגל עושה שימוש אסור בעשרים פטנטים שפותחו על-ידי אפל. כאן תוכלו לקרוא את הפרשנות של ה"ניו-יורק טיימס", וכאן תוכלו לעיין בכתב התביעה.

טיפ

gv_040310_9

שותפו העסקי של וורן באפט קרא כתבה ב"ניו-יורקר" (שעסקה במערכת הבריאות האמריקאית), וכל-כך התרשם, שהחליט לשלוח למחבר המאמר צ'ק על סך 20 אלף דולר. כך סיפר השבוע באפט. מחבר המאמר מיהר להגיב וסיפר שתרם את הכסף לצדקה.

הגודל כן קובע

gv_040310_10

מגזין הציצים (והמאמרים) המיתולוגי "פלייבוי" ממשיך להתכווץ. כ-50% מעובדיו, כך נכתב השבוע, עשויים בקרוב למצוא את עצמם בתור ללשכת האבטלה.

על ההתקפלות

gv_040310_11

העיתון הדני "פוליטיקן" התנצל השבוע על שפירסם קריקטורה פוגענית של מוחמד. התקשורת הדנית מאוד לא אהבה את זה, בלשון המעטה. כזכור, לפני ארבע שנים התעוררה במדינה מהומה דומה, אלא שאז, למרות הלחץ הכבד מצד העולם המוסלמי, עמדו כל העיתונים בחזית מאוחדת וסירבו לשגר התנצלות על פרסום הקריקטורות.

מארש טוויטר

gv_040310_12

הצבא האמריקאי החליט: פייסבוק וטוויטר זה אחלה. נראה כמה זמן ייקח להם לשנות את דעתם.

בלי מלים

gv_040310_13

כיצד ייראה עולם ללא עיתונים? ככה.

הדמיון עולה על כל מציאות

gv_040310_14

שלוש שנים לאחר שמת, מתברר שריסארד קפוסצ'ינסקי, עיתונאי פולני אגדי שמת בגיל 74, ביסס לא מעט מספריו על שקרים והמצאות.