הסנאט דואג לעתיד העיתונות

בשבוע שעבר נערך בסנאט האמריקאי דיון על עתיד העיתונות. את הדיון כינס והנחה הסנטור ג'ון קרי, ובין המוזמנים שנשאו דברים היו מייסדת ה"הפינגטון פוסט" אריאנה הפינגטון (שטענה שאתרי חדשות כמו ה"הפינגטון פוסט" אינם פרזיטיים ואינם אשמים במצבה הגרוע של העיתונות המודפסת), עיתונאי ה"בולטימור סאן" לשעבר ויוצר הסדרה המצוינת "הסמויה" דייוויד סיימון (שטען שאתרי חדשות כמו ה"הפינגטון פוסט" הם פרזיטים ואשמים במצבה הגרוע של העיתונות המודפסת), מריסה מאייר (בכירה בגוגל), עיתונאים ואנשי מדיה נוספים.

knight_140509_377
הדיון המלא בסנאט, כולל תמליל דבריהם של הפינגטון, סיימון, הבכירה בגוגל והדוברים האחרים >>

דייב קאר ב"ניו-יורק טיימס" מציע פרשנות משלו >>

גם עורך "סלייט", ג'ק שייפר, מתייחס לדיונים בטור השבועי שלו ומציע לקוראיו לדמיין עולם ללא עיתונים >>

גם המושל דואג לעתיד העיתונות

ביום שלישי השבוע העביר מושל מדינת וושינגטון כריס גרגוואר חוק שמעניק לעיתוני המדינה ולמו"לים שלהם הקלות מס בשיעור של 40%. ייתכן שמדינות אחרות יחליטו בקרוב על חוקים דומים.

seatle_140509_377
ה"סיאטל טיימס" מדווח על הקלות במס לעיתונים ולמו"לים >>

היפנים דואגים לפרטיות שלהם

פרויקט ה-Street View של גוגל נתקל בקשיים ביפן וביוון. במסגרת הפרויקט יכולים הגולשים ב-Google Maps לצפות בתמונות פנורמיות של רחובות ראשיים יותר וראשיים פחות בערים ובמדינות רבות בעולם, ולצאת בעזרת עכבר המחשב לשיטוט וירטואלי באתרים המבוקשים.

ה"פי.סי וורלד" מדווח כי היפנים מתלוננים כי המצלמות של גוגל חודרות לבתיהם של אזרחי המדינה ופוגעות בפרטיותם, ואילו ביוון החליטה הרשות להגנת המידע לאסור על גוגל את הצילומים באופן מוחלט. הדחייה הוסברה ברצון להימנע מהפיכת יוון למדינת "אח גדול".

pcworld_140509_377
הסיפור ב"פי.סי וורלד" >>

אוסף של תמונות משעשעות ומביכות שנקלטו במצלמות של ה-Street View ולוקטו על-ידי כתב חרוץ ומשועמם של "פי.סי וורלד" >>

התקשורת העולמית לא דואגת לעיתונאים כלואים שאינם סלבריטאים

לאחר ארבעה חודשים שבהם הוחזקה בכלא האיראני באשמת ריגול, שוחררה השבוע העיתונאית האמריקאית/איראנית רוקסנה סאברי. אך בזמן שאתרי חדשות רבים בחרו לדווח על האירוע המשמח, באתר "פרונטליין" העדיפו להזכיר ש-125 עיתונאים עדיין כלואים ברחבי העולם, ולהדגים באמצעות תרשים כיצד רבים מהם נשכחו לחלוטין על-ידי עמיתיהם; בין הכלואים אבראהים ג'אסאם, צלם של רויטרס, שמוחזק בעיראק. שלא כמו סאברי, ג'אסאם איננו מלכת יופי לשעבר, ושלא כמו סאברי, הוא נעצר על-ידי צבא ארצות-הברית.

roxana_saberi_140509_377
ה"גרדיאן" מדווח על שחרורה של רוקסנה סאברי >>

הכתבה בפרונטליין >>

אילי הפורנוגרפיה מודאגים באופן כללי

מגזין הגברים המיתולוגי "פלייבוי" הכריז השבוע שהוא עומד בפני "שינויים רדיקליים". בתוכנית: הקטנת התפוצה, צמצום מספר הגליונות שמופקים מדי שנה ומהפכה עיצובית שתנסה להפוך את העיתון ל"צעיר יותר, רענן יותר, סקסי יותר". ה"שיקגו טריביון" מדווח שבשש השנים האחרונות איבד המגזין כ-600 אלף מקוראיו, וברבעון הראשון של השנה נרשמו לו הפסדים של 13.7 מיליון דולר. החדשות הטובות הן שעדיין נותרו כ-2.5 מיליון איש שממשיכים לקנות אותו בגלל המאמרים.

ומעניין לעניין באותו עניין, רק מהכיוון ההפוך: קבוצת המדיה מאביטי הודיעה השבוע שתחדל מלהוציא לאור את כל ירחוני הפורנו ההומוסקסואליים שלה. בין הכותרים שיחדלו להתקיים: "Torso", "Inches", "Mandate" ו"Playguy". הבלוג "Boy Culture" משרטט קווים לדמותו של ג'ורג' מאביטי, שהיה המו"ל הקנדי הצבעוני (וההטרוסקסואל) של הירחונים. מאביטי החל את דרכו ב-1975, כאשר הפיץ את מגזין הגברים הראשון שהפיק בתא המטען של מכוניתו. הוא מת בפתאומיות בשנת 2000. כעת גם מורשתו עברה מן העולם.

playboy_140509_377
ה"שיקגו טריביון" מדווח על הנשירה בקרב קוראי "פלייבוי" >>

ההספד ב"Boy Culture" >>

סרקוזי מודאג מהטורנט

צרפת אישרה השבוע תוכנית לוחמנית למלחמה בהורדות פירטיות מהאינטרנט. התוכנית, שמקדם הנשיא סרקוזי, מציעה להקים סוכנות מיוחדת שתעקוב אחר הורדות לא חוקיות. הסוכנות תקפיד להזהיר את הגולשים שעוברים על החוק, ואם לאחר שתי אזהרות ימשיך הגולש העבריין להוריד למחשב שלו חומרים המוגנים על-ידי זכויות יוצרים, תישלל ממנו זכות הגלישה באינטרנט לשנה.

יש לציין שהתוכנית עדיין לא אושרה באופן סופי, אך עם זאת, מדובר ביוזמה הקיצונית ביותר שננקטת נגד תופעת שיתוף הקבצים, ואם תצא לפועל בצרפת, ותניב תוצאות, תעשיות המוזיקה והקולנוע מתכוונות ליישם אותה גם במדינות אחרות.

piracy_140509_377
הסיפור ב"פייננשל טיימס" >>