רולטת רשת

gv_250210_1

"רולטת צ'אט" – כך קוראים לשיגעון המציצני החדש שמטריף את העיתונות האמריקאית, ושבאמצעותו ניתן לנהל שיחות וידיאו אקראיות עם אנשים משועממים/מופרעים שאת לא מכירה. על ההמצאה חתום ילד רוסי בן 17, ועל-פי ה"ניו-יורק טיימס", אלפי משתמשים חדשים נכנסים לאתר מדי יום כדי לראות על מה המהומה. פה תוכלו לצפות במבחר צילומי מסך שמתעדים כמה מן המפגשים ההזויים שהרולטה זימנה למשתמשיה.

פטמה שתיזכר

gv_250210_2

זוכרים שמתישהו במהלך העשור הקודם חשפה זמרת הפופ ג'אנט ג'קסון את הפטמה שלה בשידור חי באמצעו של מופע הסופרבול של הזמר ג'סטין טימברלייק ושלה? ובכן, למרבה התדהמה, שש שנים אחר-כך, רשויות המשפט האמריקאיות עדיין מתעסקות בעניין. מזל שהיא לא חשפה את שתיהן.

חוויה

gv_250210_3

העיתונאית הקנדית אמנדה לינטהאוט, ששוחררה מידיהם של חוטפים סומלים בשלהי נובמבר 2009 לאחר 15 חודשים מסויטים בשבי, אמרה השבוע שהיא אינה נוטרת טינה לחוטפיה. "מחשבותי ותפילותי מכוונות למדינה מוכת המלחמות הזאת", אמרה.

גרדיאן-סאן

gv_250210_4

הבלוג של ה"גרדיאן", שמנתח בעקביות את כל פרקיה של סדרת הטלוויזיה המופתית "הסמויה", הגיע לפרק הראשון של העונה החמישית (שמתרחשת בחלקה הגדול במערכת ה"בולטימור סאן"), ומנצל את ההזדמנות כדי לבחון את הדרך שבה הסדרה מטפלת בעיתונות.

גוגל לאב

האם אתם עדיין כועסים על גוגל בשל הזלזול המופגן שלה בכל הנוגע לפרטיות שלכם? זו ההזדמנות שלכם להצטרף לנקמתה של קייט בונר, מי שהיתה מאהבת של מנכ"לה הנשוי של החברה, אריק שמידט. בונר פתחה בלוג חושפני ועסיסי למחצה שבו היא מספרת על כמה נפלאים וקשים היו חייה עד עתה. שמידט, שבאופן טבעי מככב בהגיגיה של בונר, זוכה בבלוג לכינוי "סטריינג' לאב".
[עדכון: בינתיים הספיק כבר שמידט לפעול: הבלוג הוסר מהאוויר]

באופן אובייקטיבי

זוכרים שבשבוע שעבר סיפרנו לכם על כתב "אטלנטה פרוגרסיב ניוז" שפוטר מתפקידו כי התעקש להיות אובייקטיבי בדיווחיו? ובכן, כעת מנסים עורכי העיתון למזער נזקים ולהסביר באמצעות טקסט ארוך (ומעט מפחיד) מדוע אין כזה דבר "אובייקטיביות". אותי הם שיכנעו.

סיכון מקצועי

עורכו של עיתון כורדי שמתפרסם בטורקיה עומד בפני מאסר של 525 שנים, וזאת בשל 105 מקרים שבהם עיתונו הביע תמיכה במפלגת הפועלים הכורדית (PKK), שנמצאת מחוץ לחוק במדינה. עורך אחר בעיתון כבר נידון בשבוע שעבר ל-21 שנות מאסר.

ועכשיו הפוליצר

בסופו של דבר יוכל "נשיונל אינקוויירר", לראשונה בתולדותיו, להתמודד על פרס פוליצר, ואפילו ה"ניו-יורק טיימס" תומך בעניין. כזכור, הצהובון האמריקאי הנחות הזה הוא שחשף את הרומן של חבר הקונגרס הדמוקרטי ג'ון אדוארדס, את העובדה שיש לו ילד סודי מחוץ לנישואים, ואת העובדה שאנשיו של אדוארדס ניסו לעשות הכל כדי לגרום לסיפור הזה להיעלם. כאן תוכלו לקרוא את הניתוח של ה"גרדיאן", שמבקש לבדוק מה ההצלחה הנוכחית והיוקרתית למדי של הצהובון (שנמכר בסופרמרקטים על יד הקופות) אומרת על מצב התקשורת באמריקה.

במקום פיצויים

מה עשתה אלנה סקורדלי, מגישת טלוויזיה בלונדינית וזוהרת מקפריסין, לאחר שפוטרה מעבודתה? שכרה רוצחים שכירים וביקשה מהם לחסל את האיש שפיטר אותה. עכשיו היא עומדת למשפט באשמת רצח, ולפי הכתבה, מדובר באופרת סבון אמיתית.

דברים שלמדתי

אר.ג'יי קטלר, במאי "The September Issue" – הסרט התיעודי שלקח את הצופים לסיור מבדר מאחורי הקלעים של תנ"ך האופנה "ווג" – מספר על הדברים שלמד במהלך שמונת החודשים שבהם שהה במחיצתה של העורכת המיתית של העיתון, אנה וינטור.

בקרוב בובת השעווה

ואם כבר אנה וינטור, השבוע נודע שבסוף אפריל יתקיים טקס חגיגי שבמהלכו תצורף ל"היכל התהילה של עורכי המגזינים של אמריקה". יש דבר כזה.

האוניברסיטה של החיים

הכתבה המדהימה הזאת מספרת על תוכנית מופרעת להכשרת כתבים צעירים בדרום-קוריאה, שבמהלכה לומדים פרחי העיתונות השאפתנים כיצד לתפקד ללא שינה ולשתות כמויות עצומות של אלכוהול בלי להשתכר. ואתם חשבתם שהחיים שלכם קשים.