העיתון הכלכלי מוביל את התפוצה

דו"ח חצי-שנתי בנושא תפוצתם של עיתוני ארצות-הברית פורסם ביום שני על-ידי ה-ABC (Audit Bureau of Circulation), ועולה ממנו כי מבין 25 העיתונים הנפוצים ביותר באמריקה, רק ה"וול-סטריט ג'ורנל" (מקום שני בתפוצה בארה"ב, עם למעלה משני מיליון עותקים ביום) הצליח להגדיל את תפוצתו (גידול זעיר: קצת יותר מחצי אחוז). תפוצתם של כמעט כל העיתונים האחרים נמצאת בירידה (מה שתורם לירידה כוללת של 7% בתפוצה לעומת אשתקד).

כזכור, ה"וול-סטריט ג'ורנל" הוא אחד העיתונים היחידים בארצות-הברית שדורש תשלום עבור גישה לתכנים שלו באינטרנט.

editor_300409_377
הדו"ח המלא על תפוצת עיתונים בארצות-הברית ב"אדיטור אנד פבלישר" >>

עיתונאי הכלכלה מכים על חטא

ה"וול-סטריט ג'ורנל" אולי יציב כלכלית, אבל הקרקע רועדת מתחת לרגליהם של העיתונים הכלכליים לא רק בגלל המאזנים שלהם. בצל הסלמתו של המשבר הכלכלי העולמי, העיתונאים שהיו אמורים להזהיר אותנו מפניו מתחילים לערוך חשבון נפש. בנאום שנשא באוניברסיטת ייל האמריקאית בשבוע שעבר הסביר ליונל ברבר, העורך של ה"פייננשל טיימס", כיצד קרה שהכתבים הכלכליים "נרדמו בשמירה", לדבריו. ובינתיים, בכנס שנערך בדנבר, התאספו מומחים ועיתונאי כלכלה אמריקאיים בכירים כדי להלקות את עצמם. "קשה למכור לעורכים סיפורים כלכליים מסובכים", אמר בכנס אלן דודס פרנק (שבעבר סיקר את התחום בעבור CNN ,ABC ובלומברג). דודס הוסיף ואמר שהטיפול בוול-סטריט בשנים האחרונות היה רך, חנפני ומלא הערצה.

ראוי לציין שבכנס לא נכח אף נציג של הרשת המושמצת CNBC, שכוכבה, ג'ים קריימר, נצלב על-ידי ג'ון סטיוארט לפני כחודש בגין המידע המטעה והבלתי אחראי שמסר לצופיו על המצב הכלכלי.

flawed_300409_377
תקציר דבריו של עורך ה"פייננשל טיימס" >>

ה"קולורדו אינדיפנדנט" מדווח על כנס ההלקאה העצמית >>

תזכורת: ג'ון סטיוארט מול ג'ון קריימר (דרך "מאבד תמלילים") >>

הפיראטים נתלים ובגוגל מרגישים את הכאב

ארבעת מפעילי אתר הטורנטים השבדי "The Pirate Bay", שנידונו לאחרונה לשנת מאסר כל אחד ולקנס קולקטיבי של 4.5 מיליון דולר, עירערו השבוע על עונשם ודרשו משפט חוזר.

האתר, בעל השם הישיר "מפרץ הפיראטים", משמש לשיתוף קבצים ומסייע למשתמשים בו להוריד ללא תשלום סרטים, תוכניות טלוויזיה, מוזיקה ומשחקים. העובדה שהוא נמצא אשם על-ידי בית-המשפט בשטוקהולם בסיוע להפרת זכויות יוצרים, אף שבאתר עצמו כלל לא עברו תכנים אסורים, עשויה להיות תקדים דרמטי שיוביל להרשעתם של אתרים אחרים העוסקים בחיפוש. גוגל למשל.

בגוגל אכן מיהרו לפרסם תגובה משפטית שלפיה המרחק בינם ובין "The Pirate Bay" גדול מאוד. אך ה-Information Week טוען שבין שני האתרים אין כמעט הבדל, שכן בשניהם ניתן לאתר בזריזות וביעילות מקורות שמהם ניתן להוריד חינם לכונן הקשיח חומרים שמוגנים על-ידי חוקי זכויות יוצרים. המשך יבוא.

google_300409_377
התגובה של גוגל (אנגלית) >>

המאמר ב-Information Week >>

עצה אקדמית ל"ניו-יורק טיימס"

העיתונאית לשעבר פנלופה מיוז אברנתי, כעת חברת סגל החוג לעיתונות ומדיה דיגיטלית באוניברסיטת צפון-קרוליינה, סבורה שאם ברצונו של ה"ניו-יורק טיימס" לשרוד את המשבר שבו הוא שרוי, עליו להמציא את עצמו מחדש ולפעול ללא מטרות רווח. במאמר ארוך שכתבה היא מציעה ל"טיימס" ארבע דרכים לביצוע המעבר.

save_times_300409_377
ארבע ההצעות של אברנתי (קובץ PDF) >>

יש דבר כזה סאטירה מוצלחת מדי

מחקר חדש שנערך באוניברסיטה של אייווה טוען שמספר לא מבוטל של צופים בעלי השקפת עולם שמרנית, שעוקבים אחר תוכניתו של סטיבן קולבר בערוץ "קומדי סנטרל", נוטים לפספס את העובדה שמדובר בתוכנית סאטירה. קולבר מגלם בתוכנית מנחה שמרן, פטריוט ועצבני, שיותר ממזכיר את כוכב ערוץ החדשות של פוקס ביל או'ריילי. על-פי המחקר, שכותרתו "The Irony of Satire", צופים אלה נוטים לחשוב שקולבר צוחק איתם, ולא עליהם, ומאמינים שהדעות המוגזמות באופן קומי שהוא מבטא בתוכניתו המשעשעת משקפות במשהו את דעותיו האישיות (ואת דעותיהם).

sage_300409-377
האבסטרקט של המחקר >>

הפדרציה הבינלאומית לעיתונות מתמקדת בבחריין

ה-IFJ (International Federation of Journalists) בחר בבחריין כדי להשיק את קמפיין "חופש העיתונות" שלו. המזכיר הכללי של הארגון, איידן וייט (שאולי זכור לכם בשל העימות בינו לבין אגודת העיתונאים הישראלית בתקופת מלחמת לבנון השנייה), אמר שמטרת היוזמה השאפתנית היא להגביר את מרחב התמרון של עיתונאים במזרח התיכון, וזאת באמצעות השפעה על משטרים לא דמוקרטיים ובראשם ממשלת בחריין. "ממשלות שפועלות נגד חופש העיתונות", אמר וייט, "פוגעות בעצמן". לא בטוח שהממשלות המדוברות יסכימו עימו.

פעיל זכויות אדם השוהה בבחריין אמר לסוכנות דה-מדיה ליין שהרעיון מבורך, אך מועד לכישלון. "הממשלה משתמשת ביוזמות כאלה כעלה תאנה להמשך הדיכוי", אמר.

baharien_300409_377

הידיעה בסוכנות החדשות מהמזרח התיכון דה-מדיה ליין >>

טוויט, רות, עבור

yahoo_300409_377

האם טוויטר ייצא מחיינו באותה מהירות שבה נכנס? נתונים שפירסם השבוע מכון המחקר של נילסן מלמד ש-60% מהמצטרפים לשירות המיקרו-בלוגינג הטרנדי נוטשים אותו כעבור כחודש. אבל לפני שאתם פותחים את בקבוקי השמפניה, כדאי לתת את הדעת על כך שבחודש מרץ גדל מספר המנויים לטוויטר בלמעלה מ-100%, הרבה הודות לסלבריטאים הרבים (אופרה וינפרי, אשטון קוצ'ר וכיו"ב) שהחליטו לשתף את העולם באמצעותו במחשבותיהם הטריוויאליות.

שופכים מים על שגעת טוויטר >>