משבר העיתונות המודפסת: פתרון מס' 432

Build the Wall - CJR

כשהוא לא עסוק ביצירת תוכניות טלוויזיה יוצאות מן הכלל, דייוויד סיימון משקיע את מיטב מרצו במציאת דרכים יצירתיות ואגרסיביות להצלת העיתונות המודפסת. הצעתו האחרונה: להחליט על תאריך מסוים בעתיד הקרוב, שממנו יחלו אתרי האינטרנט של ה"ניו-יורק טיימס" וה"וושינגטון פוסט" לגבות תשלום על התכנים שלהם, כאשר גישה חינם לתכנים תהיה מורשית רק לקוראים שעושים מנוי לעיתון המודפס. כמובן ששני העיתונים אינם יכולים לבצע מהלך מתואם שכזה בלי לעבור על החוק הפדרלי בארצות-הברית, ועל כן סיימון מציע להם לומר לאנשים שיבואו לחקור ולעצור אותם שקיבלו את הרעיון ממנו. הסיכויים שמישהו ישמע לו נמוכים.

מפינושה לבוש

Al-Jazeera journalist imprisoned in Guantánamo Bay to sue George Bush Media guardian.co.uk

ה"גרדיאן" מדווח שסמי אל-האג', עיתונאי סודני של הרשת אל-ג'זירה, שהיה כלוא בגואנטנמו ביי במשך שש שנים, מתכוון לתבוע את נשיא ארצות-הברית לשעבר ג'ורג' וו' בוש בעוון מאסר בלתי חוקי ועינוי עצירים. יש סיכוי גדול שהמודל של המהלך המשפטי של אל-האג' נגד בוש יהיה זה ששימש את האזרחים הספרדים שתבעו את הדיקטטור הצ'יליאני פינושה והביא בסופו של דבר למעצרו בבריטניה ב-1988.

החדשות מתו

Poll Results - Now that Walter Cronkite has passed on, who is America's most trusted newscaster TIME
עם פטירתו של מגיש החדשות האגדי וולטר קרונקייט, שנבחר ב-1972 על-ידי אזרחי אמריקה כ"איש החדשות האמין ביותר", ביקש המגזין "טיים" מקוראיו לבחור מחדש את איש החדשות שעליו הם הכי סומכים. המנצח: מגיש ה"דיילי שואו" ג'ון סטיוארט, שזכה ל-44% מהקולות. ה"דיילי שואו", כזכור, היא תוכנית סאטירה.

אבל האם קרונקייט היה נחשב אמין כל-כך אם היה מגיש את החדשות בימינו אנו? ג'ק שייפר מ"סלייט" חושב שלא. גם בזמן אמת, מסתבר, הוא לא החזיק ממנו יתר על מידה.

בכל מקרה, הנה שאלון פרוסט עם קרונקייט, שפורסם ב"ואניטי פייר" בינואר 1997.

אם כבר הספדים על קרונקייט

6 life lessons- from the dead - Boston.com

בריאן מרקארד, כותב ההספדים של ה"בוסטון גלוב", משתף את הקוראים בשישה דברים שלמד מכתיבה על אנשים מתים.

הנשר נחת, ויש לו כאב ראש

Slate V

השבוע לפני ארבעים שנה צעד ניל ארמסטרונג על הירח. לכבוד האירוע הכינו האנשים הטובים ב"סלייט" סרטון קצר ומשעשע שמבקש לשער כיצד היתה התקשורת האמריקאית מסקרת את האירוע המרגש אם היה מתרחש היום.

ואם כבר הנחיתה על הירח

A timely Times correction from 1969 Regret the Error

ואם כבר הנחיתה על הירח, השבוע לפני ארבעים שנה גם פורסם ב"ניו-יורק טיימס" התיקון הבא, שמצר על כך שב-1920 נכתב בעיתון שטיסה לחלל איננה אפשרית. אייזיק ניוטון צדק!

ואם כבר חגיגות ארבעים שנה

emPenthouse-em Mag Celebrates 40th Birthday With Collector's Issue - mediabistro.com- FishbowlLA

ואם כבר חגיגות ארבעים שנה, אז החודש חוגג מגזין הגברים "פנטהאוז" ארבעה עשורים לקיומו. לרגל האירוע הוכן גליון אספנים מיוחד שיאגד את מיטב החומרים שפורסמו בו. הכינו את הממחטות.

כאפה לקאפה

Artdaily.org - The First Art Newspaper on the Net

העיתון הספרדי "אל פריודיקו דה-קטלוניה" טוען שהצילום המפורסם של רוברט קאפה ממלחמת האזרחים הספרדית, שבו נראה חייל ברגע מותו, מבוים. העיתון פתח בחקירה סביב הצילום בעקבות תערוכה חדשה שנפתחה בברצלונה בשבוע שעבר, וממנה עלה שהמקום שבו צולם החייל נמצא במרחק של 50 ק"מ מזה שבו נמצאה גופתו.