פסטיבל פיילין

YouTube - Sarah Palin's Resignation Press Conference

אף שחלפו כבר שבועיים מאז כינסה מסיבת עיתונאים הזויה שבה הודיעה שתפרוש מתפקידה כמושלת אלסקה, ממשיכה שרה פיילין לשגע את התקשורת האמריקאית.

בימים אלה מושקעים מירב המאמצים העיתונאיים בעניינה בניחושים הנוגעים לסיבות שהביאו אותה לפרישה (האם לכתבה הארסית הזאת, שהתפרסמה בגיליון האחרון של "ואניטי פייר", היתה השפעה על החלטתה? האם היא באמת פשוט רוצה לבלות יותר זמן עם המשפחה?) ובניחושים הנוגעים לתוכניותיה העתידיות (האם תצטרף ל-CNN כפרשנית? האם היא בכלל זוממת לרוץ לנשיאות ב-2012?). ומה עושה הגברת הראשונה של המפלגה הרפובליקאית בינתיים? משתדלת שלא להיעלב מהדברים הפוגעניים והדי משעשעים שכותבים עליה החברים שלה, וכותבת מאמר דעה ב"וושינגטון פוסט".

שקט, הילד מדבר

How Teenagers Consume Media- the report that shook the City Business guardian.co.uk

הצעירים של היום אינם משתמשים בטוויטר, אינם צופים בטלוויזיה, מעדיפים להאזין לרדיו נטול פרסומות דרך האינטרנט, ומשתמשים בטלפונים הניידים שלהם יותר כדי לשלוח הודעות ופחות כדי לנהל שיחות – כך עולה מדו"ח חדש שנקרא "כיצד בני נעורים צורכים את המדיה שלהם", שחיבר ילדון בריטי בן 15 שעונה לשם מתיו רובינסון. הדו"ח של רובינסון, שמבלה את חופשת הקיץ שלו כחניך מתלמד בבנק מורגן סטנלי, עשה השבוע כותרות לא מעטות. מה הופך את דעתו בנושאים אלה לכה ראויה להתייחסות ומדוע הזקנים במורגן סטנלי נמנעו עד עכשיו מלדבר עם ילדיהם? לא לגמרי ברור.

סנקריסטוויטר

Tweeting away, Tharoor shows the way

בניגוד לצעירים של היום, דומה שחברי הפרלמנט בהודו דווקא מתלהבים מטוויטר. מתלהבים מאוד אפילו.

הצופה

Can 'Observer' Owner Jared Kushner Carry the Ambition for Himself and His Disgraced Father -- New York Magazine

המגזין "ניו-יורק" מביא את סיפורו של הבעלים של ה"ניו-יורק אובזרבר", ג'ארד קושנר בן ה-28. קושנר הבן נכנס לנעליו של אביו, צ'רלי, בעקבות מאסרו של זה בגין הפללת חותן שנוא (הוא שילם לנערת ליווי והורה לה לפתות אותו, צילם את הכל, ובסופו של דבר נתפס על-ידי ה-FBI).

בינגו

Op-Ed Contributor - Chrome vs. Bing vs. You and Me - NYTimes.com

רוברט אקס קרינג'לי כתב השבוע ב"ניו-יורק טיימס" על המאבק שניטש בין גוגל למייקרוסופט סביב מנוע החיפוש בינג וגרסת ההפעלה כרום, וטען בתוקף שהקרב כולו מצוץ מהאצבע ושמי שיוצאים נשכרים מהתגוששותן של שתי חברות הענק הללו הם העיתונאים שמסקרים אותה ומלבים את הלהבות. מובן שזה לא מנע מה"ניו-יורק טיימס" ללבות השבוע את הלהבות.

המשפיעים

MediaGuardian 100 2009 Media guardian.co.uk
ולא שאני בא לחמם, אבל ה"גרדיאן" פירסם השבוע את רשימת מאה האנשים המשפיעים ביותר במדיה, וכמו בשנה שעברה, החבר'ה מגוגל ניצבים במקום הראשון. אוון ויליאמס, האיש שמאחורי טוויטר, נכנס היישר למקום התשיעי.

תחת שליטה

Memo- Arthur Sulzberger Explains $1 Billion In ‘New York Times’ Debt To Staff The Awl

ואם כבר ה"ניו-יורק טיימס", אז מו"ל העיתון, ארתור סולצברגר הבן, שלח השבוע לעובדיו מסמך המפרט את חובות החברה, שעומדים על מיליארד דולר, ומספר שלמרות השמועות שלפיהן העיתון עם רגל אחת בקבר, ואף שהשבוע מכרה החברה את תחנת הרדיו הקלאסית שבבעלותה תמורת 45 מיליון דולר – הכל תחת שליטה.

לה-מיסטייק

Comic results as French newspaper goes multi-lingual World Breaking News News.com.au

עורכי "לה-טריביון", הגרסה הצרפתית ל"דה-מרקר", החליטו לתרגם את התכנים האינטרנטיים שלהם לשלל שפות בעזרת תוכנת תרגום אוטומטית. טעות גדולה.

בינתיים, בזמביה

allAfrica.com- Zambia- Post Editor Arrested (Page 1 of 1)

עורכת עיתון בזמביה שלחה השבוע תמונות מטרידות של אשה יולדת תינוק מת בפתח בית-חולים השרוי בשביתה לסגן הנשיא ולעוד כמה חברי קבינט, בתקווה שיעשו משהו בנידון. הם עשו משהו בנידון: העורכת נעצרה בטענה שהפיצה תמונות פורנוגרפיות.