מצייצים

Sun Valley Media Conference Photos- Mogulmania Day 1! (SLIDESHOW)

ועידת המדיה השנתית והענקית שהתקיימה השבוע בסאן-ואלי, איידהו, משכה אליה כמה מאות טייקוני תקשורת, שהגיעו כדי לשתות קוקטייל או שניים ולדסקס קצת עסקים. אם תלחצו כאן תוכלו לראות תמונות שלהם בפעולה. ה"גרדיאן" חוזה שמישהו מהנוכחים (רופרט מרדוק, או אולי האנשים מגוגל) ינצל את ההזדמנות כדי להציג למנכ"ל של טוויטר, אוון ויליאמס, שמכבד גם הוא את הוועידה בנוכחותו, הצעה שלא יוכל לסרב לה. ואם לא היום, אז מחר.

משתיקים

Murdoch papers paid out £1m to gag phone-hacking victims Media The Guardian

ואם כבר רופרט מרדוק, אז השבוע ה"גרדיאן" גם טען שלמעלה ממיליון ליש"ט מחשבון ההוצאות של ניוז-גרופ, שבבעלותו, שולמו עבור מניעת חשיפה של פעילויות פליליות שונות שנקטו כתבים ותחקירנים של העיתונים "ניוז אוף דה וורלד" וה"סאן" בעת השגת חומרים לכתבותיהם. בין האקטים הלא חוקיים שמזכיר ה"גרדיאן": האזנות סתר לשיחות סלולריות של אנשי ציבור וסלבריטאים, חדירה לפרטיות וגניבת מסמכים. מרדוק מכחיש.

מתחברים

'Accidental Billionaires' is deliberately careful The Social - CNET News
ואם כבר טוויטר: בהוליווד שוקדים בימים אלה על סרט שיעסוק בפייסבוק. הסרט יתחקה אחר הרפתקותיהם של מייסדי הרשת החברתית המגה-פופולרית בדרכם אל פסגת העולם, ויתבסס על עיבוד של אארון סורקין ("הבית הלבן") לספר "The Accidental Millionaires". דייוויד פינצ'ר ("הסיפור המופלא של בנג'מין באטן") אמור לביים.

ובינתיים, קרולין מקארתי, ב"CNET", כותבת שהספר, שייצא לחנויות רק בשבוע הבא, נזהר יתר על מידה שלא לפגוע ברגשותיו של אף אחד מהמשתתפים, ובאופן כללי הוא לא משהו. ואילו ב"Script Shadow" כבר הצליחו לשים את ידיהם על התסריט של סורקין, והם דווקא מרוצים מאוד ממה שקראו.

מדרגים

Mediaite.com NewsOpinion Media- TV Print Online Jobs Ranking
"Mediaite", אתר חדש ומושקע שעוסק בענייני מדיה, הושק השבוע בקול תרועה. כמה שעות אחר-כך הוא הספיק לקרוס תחת העומס. כששב להכרתו, ניתן היה לבקר בו ולהתרשם מהגימיק החדשני שהוא מציע לגולשיו: טבלאות שבהן מדורגים אנשי המדיה הנחשבים באמריקה על-פי איכותם, השפעתם, מספר החברים שיש להם בפייסבוק וכיו"ב.

פותרים

English Russia » The Bag Newspaper

פתרון יצירתי לפתרון משבר העיתונות המודפסת: להדפיס את העיתונים על שקיות של הסופר.

מפברקים

- The New York Times Magazine Slide Show

כתבת מגזין ב"ניו-יורק טיימס", שהציגה צילומים של אתרי בנייה שננטשו לפני תום העבודה עליהם בשל המשבר בשוק הנדל"ן, הורדה מאתר האינטרנט של העיתון לאחר שהתברר כי כמה מהצילומים עברו מניפולציה דיגיטלית. את התרמית חשף גולש ממינסוטה בשם אדם גורנו, שמפרסם את ההוכחות בבלוג שלו.

ממציאים

The Printed Blog Home (1)
"The Printed Blog" – עיתון מודפס שביקש לשחות נגד הזרם (ונגד השכל הישר) ולנסות ליישם את המודל האינטרנטי בפרינט – חדל השבוע להתקיים. העיתון, ששרד במשך 16 גליונות, חולק חינם בתחנות של תחבורה ציבורית בכמה ערים גדולות בארה"ב והורכב כולו מתכנים שמקורם בבלוגים שונים. "כולם אמרו לי שאני משוגע כשהם שמעו על הרעיון שלי להדפיס עיתון כזה", כתב השבוע המו"ל, ג'ושוע קארפ, בבלוג שלו. צדקו.

כולאים

Military boot camp for Chinese internet addicts Radio Netherlands Worldwide

בין ארבעה לעשרה מיליון מאזרחי סין סובלים מהתמכרות לאינטרנט, כך מדווח Radio Netherlands Worldwide. הפתרון? מחנות צבאיים מיוחדים שהוקמו ברחבי המדינה במטרה לעזור למכורים להתנתק לכמה ימים מהמסך והמקלדת. אף ששהות בת חודש במחנה שכזה יקרה מאוד, הסינים מוסיפים לשלוח את יקיריהם המכורים בהמוניהם. בסוף יסתבר שהם סתם רצו את המחשב לעצמם.