מרדוק מכה בפעם המי יודע כמה

איל התקשורת רופרט מרדוק ממשיך עם נבואות הזעם האפוקליפטיות שלו. השבוע הצהיר בראיון לרשת פוקס (שבבעלותו) שהיום שבו עיתונים מנייר יעברו מן העולם אינו רחוק. לדבריו, המהפכה הדיגיטלית תגרום לכך שעיתונים יחדלו מלהיות עיתונים ויתחילו להיות "ארגוני חדשות". אלה יספקו את המידע לציבור, שיצרוך אותו באמצעות הגאדג'טים המשוכללים (מחשב, טלפון סלולרי, בלקברי, טוויטר, קינדל, שמינדל) שמשתלטים על כל חלקה טובה. יערות הגשם נושמים לרווחה.

ג'יימס פוניווצ'יק ב"טיים" הולך עוד רחוק יותר ממרדוק ומנסה לדמיין מצב שבו ארגוני העיתונות ייכחדו כליל. האם עבודה עיתונאית עדיין תתבצע במצב כזה? ומי יממן אותה?

מרדוק מצוטט בבלוג של "אדיטור ופבלישר" >>

הטור ב"טיים" >>

פוסט-מלחמה

אריאנה הפינגטון, המייסדת והעורכת הראשית של האתר הפופולרי "הפינגטון פוסט", הוציאה ספר חדש בעל שם קליט: "Right is Wrong: How the Lunatic Fringe Hijacked America, Shredded the Constitution, and Made Us All Less Safe (And What You Need To Know To End The Madness)".

ה"ניו-רפאבליק" מנצל את האירוע כדי להקדיש לגברת הפינגטון כתבת שער בת 6,000 מלה שמיטיבה לקרוע לה את הצורה באופן יסודי, מעמיק ומנומק.

הכתבה הקטלנית ב"ניו-רפאבליק" >>

מתקפת הנגד ב"הפינגטון פוסט" >>

די לחפצון

גם אמנדה הס, בלוגרית של ה"וושינגטון סיטי פייפר", תוקפת את "הפינגטון פוסט". המניע? העיסוק האובססיבי של מדור ה"בידור" של האתר בפטמות נשיות, בשדיים משופצים ובגוף הנשי כאובייקט באופן כללי עולה לה על העצבים.

הסיפור ב"וושינגטון סיטי פייפר" >>

12 שנות מאסר לעיתונאיות בקוריאה

בצפון-קוריאה הסתיים השבוע משפטם של לורה לינג ואונה לי, שתי עיתונאיות אמריקאיות שהועסקו בערוץ הטלוויזיה Current TV. על השתיים נגזרו 12 שנות מאסר, כולל עבודות פרך, אחרי שנמצאו אשמות בכניסה לא חוקית למדינה ובביצוע "פשע חמור". לינג עבדה עבור הערוץ ככתבת ולי שימשה עורכת שלה. Current TV נוסד על-ידי סגן נשיא ארה"ב לשעבר אל גור.

הסיפור ב"Gawker" >>

כמה כתבות של לורה לינג >>

הנעליים לוחצות?

הקומיקאי ואיש החדשות המצליח סטיבן קולבר ערך השבוע את המגזין "ניוזוויק", שהוקדש רובו ככולו למלחמה בעיראק. לגמרי במקרה, בדיוק השבוע גם שודרה משם תוכניתו היומית של קולבר. בטור המשעשע שפותח את הגיליון מסביר קולבר מה הביא אותו לשיתוף הפעולה עם העיתון. שם הטור: "Why I Took This Crummy Job".

אך בעוד שאין ספק שהמהלך השתלם מאוד לקולבר ותוכניתו, נשאלת השאלה אם המהלך היה חכם גם מבחינת "ניוזוויק" (שהשיק אך לפני כמה שבועות עיצוב מחודש ומשודרג). פיטר וונר, מה"נשיונל ריביו", חושב שלא.

הגיליון של "ניוזוויק" בעריכת קולבר >>

טור הפתיחה של קולבר >>

פיטר וונר נכנס ב"ניוזוויק" >>

ואצלנו "הארץ" נותן לסופרים לכתוב את הגיליון כולו >>

לא גונבים את ההצגה

לפני כמה שנים דובר על כך שעיתוני ה"מטרו", המחולקים חינם, גונבים לעיתונים המסורתיים את הקוראים ותורמים למשבר בענף. כעת מדווח ה"ניו-יורק טיימס" שגם הבועה הזאת התפוצצה. החינמונים האירופיים סופגים הפסדים כבדים, ורבים מהם נסגרים.

הסיפור ב"ניו-יורק טיימס" >>

רפי מן דיווח ב"העין השביעית" על דעיכת החינמונים כבר בפברואר >>

לא סיבה למסיבה

עוד ב"ניו-יורק טיימס": דייוויד קאר כותב בטור התקשורת השבועי שלו על שתי מסיבות שבהן נכח. הראשונה נערכה לרגל פרישתו של עורך ה"ניו-יורק אובזרבר" פיטר קפלן. השנייה נערכה על-ידי שני אתרי אינטרנט צעירים ומצליחים לרגל "שבוע האינטרנט", שנחגג השבוע בניו-יורק. בטורו עומד קאר על ההבדלים בין שתי החגיגות ומסיק, תוך כדי, כמה מסקנות עצובות ומנוסחות היטב על המרחק העצום והעגום שנפער בין המדיה הישנה לחדשה.

הטור של קאר >>