30 ומשהו?

gv_030610_1

ערוץ החדשות CNN חגג השבוע 30. זה מה שהיה לג'ים וולטון, הבוס של האימפריה הגלובלית המתפוררת (שעובד בערוץ זה 29 שנה), לומר בנושא. וכאן תוכלו לצפות ברגעים הכי מביכים בתולדות הערוץ (כולל שני הברוקרים המתמזמזים של ליהמן ברדרס).

טוקבק

העיתונאית לין הרשברג, שרכשה את המוניטין המקצועיים שלה הודות ליכולתה לספק כתבות עסיסיות על אודות כוכבי רוק, הסתבכה עם כוכבת הפופ הפרובוקטיבית M.I.A. הזמרת הזועמת (והחרוצה), שלא ממש אהבה את הדרך שבה הוצגה בכתבה שפירסמה הרשברג ב"ניו-יורק טיימס", הפיצה את מספר הטלפון של הרשברג בטוויטר, הקליטה שיר אגרסיבי בשם "Haters", ששם את הכתבת ללעג, והעלתה לרשת שני קטעי אודיו קצרים, שמוכיחים שהרשברג עיוותה את המציאות במטרה להציג את M.I.A באופן לא מחמיא. אין מה להגיד, בחורה יסודית, M.I.A. ואם עדיין לא הספיק לכם, הנה מה שהיה להרשברג, שללא ספק נתפסה בקלקלתה, לומר בתגובה.

חשיפה

חמש מגישות של ערוץ החדשות אל-ג'זירה התפטרו במחאה לאחר שאחד העורכים שלהן מתח ביקורת על הבגדים שלבשו.

ספוילר

ג'רלד פוזנר, כתב ה"דיילי ביסט" המושפל, שפוטר בעקבות אינספור מעשי פלגיאט, קיבל הצעה להפוך את הספר שכתב לסדרת טלוויזיה, והוא עתיד להיות מיליונר. "הסדרה הולכת להיות בסגנון 'הסמויה'", אמר פוזנר. ב"סמויה", כזכור, סקוט, העיתונאי השקרן והדוחה, זוכה בסוף בפוליצר.

שורש כל רע

מישהו בממשלת דרום-אפריקה רוצה לנקות את המדינה שלו מפורנו אינטרנטי. בהצלחה!

מתקשטים

מגזיני האופנה הגדולים כבר החלו להכין את גליונות ספטמבר החגיגיים שלהם.

התולעים בתפוח

החדשות הטובות מבחינת אפל הן שהאייפאד שלהם מכר שני מיליון יחידות בחודשיים הראשונים מאז צאתו. לא רע, בהתחשב בכך שלא ברור למה נחוץ המכשיר הזה בדיוק. החדשות הרעות? העובדים במפעל שמייצר אותו ממשיכים לנסות להתאבד. וזאת אף שבשבוע שעבר הוחתמו על מסמך שלפיו הם מבטיחים לחדול מכך, ומיד. כזכור, מאז תחילת השנה שמו קץ לחייהם 12 מעובדי המפעל. אם לא די בכך: גם החקירה של משרד המשפטים האמריקאי, שבוחן בזכוכית מגדלת את התנהלותה של אפל לאורך השנים, מתרחבת.

מחוברים

ואם כבר אפל: בשבוע שעבר סיפרנו לכם כיצד אפליקציית האייפאד של "GQ" מכרה רק 300 ומשהו עותקים דיגיטליים. השבוע מכרה האפליקציה של "Wired" 24 אלף עותקים ב-24 שעות.

לקוחות משלמים

ובספרד: כ-10,000 איש רכשו עד עתה מנוי לאתר האינטרנט של היומון "אל מונדו". עלותו של מנוי חודשי: 15 יורו.

קיטבג

בשאלון שפירסמה בבלוג שלה שאלה אשת חדשות פוקס, גרטה ואן-סוסטרן, את הצופים שלה אם הם חושבים שהיא מטומטמת. הם ענו לה שכן.

השתלטות עוינת

דייוויד קאר סבור ש"ניוזוויק" הוא מגזין אנכרוניסטי שיתקשה למצוא משקיע שיושיע אותו. "ניוזוויק" בתגובה: "אתה טועה". ובינתיים, ניומקס-מדיה, ארגון חדשות ימני שעם חסידיו נמנית יקירת המדור שרה פיילין, הגישה הצעה לרכוש את המגזין. נראה מה ייצא מזה.

שקיפות

ואם כבר שרה פיילין, אז השבוע החליטה המושלת לשעבר והנשיאה לעתיד לבנות סביב ביתה גדר בגובה ארבעה מטרים. הסיבה? עיתונאי חוקר שעובד על ספר חושפני שעוסק בפוליטיקאית המרשימה עבר לאחרונה להתגורר בבית הסמוך.

יש חור בדלי

מייסד האתר ויקי-ליקס, ג'וליאן אסאנג', שאמון, בין השאר, על חשיפתם של טיוחים צבאיים, ושזוכה, לטענתו, למעקב צמוד של הממשל האמריקאי, זוכה גם לכתבת פרופיל מעמיקה ומוצדקת ב"ניו-יורקר".

עיתונות אקטיבית

קטע אודיו שהודלף השבוע קושר בין מגיש החדשות הפופולרי של פקיסטן ובין הוצאתו להורג בידי הטליבאן של אדם שנחשד ששיתף פעולה עם ה-CIA. תגובת הנאשם: "זו קונספירציה".