פרסום ידיעות סנסציוניות בנושאי בגידות ושערוריות מין של ידוענים גורר התעסקות משפטית מופרזת ואינו תורם למכירת עיתונים, אמר עורך צהובון לאתר הירחון הבריטי לעיתונות "Press Gazzete".

טענה זו מגובה בהערכות בלתי רשמיות של נתוני הפצה שנרשמו בעת פרסומן של ידיעות רבות מסוג זה – "[הכדורגלן] קראוץ' שילם 800 פאונד לזונה בגיל העשרה", "[הזמר] מאט בוגדני ומכור לסקס" ו"שערוריית האורגייה והקוקאין של כוכב ה'טון' [קבוצת הכדורגל האנגלית ניו-קאסל]" – בעיתון "News of The World" בשנה שעברה, ולא הביאו לעלייה במכירות העיתון. מערכת העיתון סירבה להגיב על הנתונים.

העורך, שביקש להישאר בעילום שם, אמר ל"פרס גאזט": "אנחנו כבר לא נוהגים לפרסם ידיעות כאלה. בעבר לא היה גיליון שלא היו בו כמה ידיעות צהובות [Kiss and Tell], אך כיום העניין הפך לשדה מוקשים משפטי, ואנחנו פשוט נמנעים מפרסומן".

צווי איסור פרסום על פרשות רומנטיות שבהן מעורבים ידוענים ואנשי ציבור נמצאים במרכז הדיון הציבורי בבריטניה בשבועות האחרונים. הפרשה הבולטת ביניהן, שבה מעורב מנכ"ל רויאל בנק אוף סקוטלנד לשעבר, סר פרד גודווין, גררה ביקורת רבה על התנהלות בתי-המשפט בהקשר זה.

"בכל פעם שאנשים מביעים את שמחתם על כך שהעיתונות הפופולרית נמצאת תחת פיקוח קשוח יותר מבעבר, נחשף מקרה כמו זה של פרד גודווין ומוכיח כי הם טועים", אמר העורך. "אין שחור ולבן במקרים כאלה. המקרים שנחשפו לאחרונה מוכיחים כי לציבור יש זכות להיחשף למידע כזה, גם אם המחיר שעלינו לשלם הוא שיפורסמו מדי פעם ידיעות על פרשות רומנטיות של כדורגלנים ושחקנים הוללים".