קלינטון בקוריאה, גרסת הקונספירציה

החדשות הגדולות של השבוע: שחרורן של שתי העיתונאיות האמריקאיות שהוחזקו בארבעת החודשים האחרונים בצפון-קוריאה. הפרחים לקלינטון. תיאוריות הקונספירציה לכותבים המשועממים של "Jezebel").

ה"ניו-יורק טיימס" והסכם השלום שלא היה

Keith Olbermann Against the World - Keith Olbermann - Gawker
זוכרים שבשבוע שעבר סיפרנו לכם על ההסכם הסודי שהביא לסיומו של מאבק האיתנים בין מגישי החדשות הדעתנים ביל או'ריילי וקית אולברמן? ובכן, השבוע הסתבר שההבנות שהושגו לא היו שוות את הנייר שעליו נכתבו, ושכלל לא בטוח שהיה נייר כזה מלכתחילה.

השבוע הקדיש אולברמן כמה דקות בתוכניתו כדי להתלכלך על יריבו המושבע או'ריילי, על הבוס שלו רופרט מרדוק ועל העיתונאי המושתן שכתב על ההסכם הסודי (שלטענתו לא היה ולא נברא). או'ריילי מצדו היה טיפה מתוחכם יותר: הוא בחר להימנע מלהזכיר במפורש את ההסכם המדובר, והקדיש, תחת זאת, שבע דקות מתוכניתו כדי להזכיר לצופיו את פשעיו הסביבתיים הרבים של תאגיד הענק ג'נרל-אלקטריק (שהוא, לחלוטין לא במקרה, הבעלים של ערוץ החדשות msnbc, שבו משודרת תוכניתו של אולברמן). צ'רלס וורנר מה"הפינגטון פוסט" מפרשן את הסיבוב הנוכחי של הקרב.

לכו לעבוד בבית

No More Perks- Coffee Shops Pull the Plug on Laptop Users - WSJ.com
ה"וול-סטריט ג'ורנל" מספר שבתי-הקפה של ניו-יורק מתחילים לאבד את הסבלנות כלפי לקוחות שמגיעים למקום עם הלפ-טופ ועובדים/גולשים במקום להזמין אוכל ושתייה, תוך שהם גוזלים חשמל ורוחב פס. הסיבה למשבר במערכת היחסים: המשבר הכלכלי.

עיתונאים, לכו הביתה

Venezuelan journalists- Top prosecutor must resign - Boston.com

איגוד העיתונאים של ונצואלה רותח מזעם על כוונתה של התובעת הכללית, הגנרלית לואיזה אורטגה, לנסח חוק נגד "פשעי מדיה". מטרת החוק: להעניש גורמי תקשורת בעוון דיווחים שמפיצים פאניקה ובהלה. העיתונאים טוענים שמדובר בשלב ראשון לקראת קרימינליזציה של ענף העיתונות ודורשים את התפטרותה של אורטגה. זאת, על רקע שלילת רשיונם של עשרות תחנות רדיו עצמאיות במדינה בתחילת החודש ומאבקו המתמשך של הנשיא הוגו צ'אבז בכלי תקשורת שמעיזים למתוח עליו ביקורת.

מה עם לוכד יחצנים?

"טיים אאוט ניו-יורק" מציע חמש קריירות אלטרנטיביות לעיתונאים שנקלעו לזמנים קשים. בין ההצעות: בלש פרטי, יחצן ולוכד נחשים.

ובינתיים, בגאנה

עיתונאי נעצר השבוע בקומאסי, גאנה, כשביקש לסקר משפט אונס שהתנהל בעיר. העיתונאי, שככל הנראה עיצבן את אחת השוטרות שאיבטחו את האולם, התבקש להתפנות מבית-המשפט. כשסירב לעשות כן, נעצר. "הוא בטראומה נוראית עכשיו", מספרים מקורביו.

סליחה, טעינו. ועוד פעם. ועוד פעם

קלארק הויט, עורך בכיר ב"ניו-יורק טיימס", מסביר לקוראים כיצד קרה שבהספד שהכינה כתבת העיתון אלסנדרה סטנלי לאחר פטירתו של איש החדשות וולטר קרונקייט נפלו שבע טעויות שונות שלא אותרו על-ידי צוות העורכים, המגיהים והמשכתבים של העיתון.

האמת על אודות קרונקייט

ואם כבר קרונקייט, לאחר מותו צצו אל פני השטח לא מעט אנקדוטות על אודותיו. NPR מפריד בין הבולשיט לאמת. למשל, לא באמת מכנים את מגישי החדשות בשבדיה "קרונקייטרים".

מיד: חדשות לא מעניינות

מעבדת העיתונות של נימן מדווחת על מחקר שלפיו אתרי אינטרנט של עיתונים מהווים פחות מאחוז אחד מסך העמודים שבהם מבקרים גולשים אמריקאים.

המגזינים מתים, מגיע להם

ואנסה ריצ'מונד מ"אלטר-נט" כותבת מדוע ירחוני האופנה והנשים גוססים. בין הסיבות: הנשים קצו ביחס המתנשא של המגזינים השונים, ונמאס להן לדפדף בעיתון שגורם להן להרגיש מכוערות. אמן, אחותי!