החייזרית נוחתת

Anna Wintour Visits Letterman - mediabistro.com- FishbowlNY

אנה וינטור, העורכת המיתולוגית של מגזין האופנה "ווג", הגיעה השבוע לתוכנית האירוח של דייוויד לטרמן כדי לקדם את הסרט הדוקומנטרי "The September Issue", שבו היא מככבת, ואת עצמה (החוזה שלה נגמר בקרוב, ולא בטוח שיחודש).

הסרט מתחקה אחר תהליך העבודה על גליון ספטמבר של "ווג", שהוא באופן מסורתי הגיליון הגדול ביותר של השנה במספר עמודיו, והגיליון החשוב ביותר של השנה מבחינת עולם האופנה. וינטור ניצלה את ההזדמנות כדי להשתעשע על חשבון הדימוי המעט מפלצתי שדבק בה (בין השאר שימשה השראה לדמותה של מריל סטריפ ב"השטן לובשת פראדה") ולסגור חשבון עם מורין דאוד, בעלת טור ב"ניו-יורק טיימס", שכינתה אותה השבוע "חייזרית". עוד על הסרט ועל מה שקורה מאחורי הקלעים של "ווג" תוכלו לקרוא כאן.

עיתוני היום, היום, היום

Slate Is Switching From ‘Today’s Paper’ to a News Roundup - NYTimes.com

השבוע, אחרי 12 שנה, ביטל המגזין המקוון המצוין "סלייט" את "Today’s Papers", מדור סקירת העיתונות היומית שלו, והחליף אותו ב"Slatest", גרסה משופרת ודינמית יותר שכוללת שלושה דיווחים יומיים. עורך האתר, דייוויד פלוץ, מסביר מדוע מה שהיה טוב ב-1997 כבר איננו מספיק ב-2009. האם יש לכך קשר לדעיכתם של עיתוני הדפוס? התשובה היא: כן.

מלחמות הפיראטים

Swedish court pulls the plug on The Pirate Bay Technology guardian.co.uk

שבוע לא קל עבר על רשתות שיתוף הקבצים הגדולות. תחילה היה זה בית-משפט שבדי שהורה לחברת האינטרנט שמספקת את שירותיה ל"Pirate Bay" – אתר שיתוף קבצים גדול שמפעיליו שבדים – לנתק עימה כל קשר. אחר-כך הגיע גזר הדין במשפט זכויות היוצרים שמתנהל בהולנד נגד מפעילי האתר המתחרה, "Mininova", שלפיו על מנהלי האתר להסיר מיד את כל החומרים המוגנים על-ידי זכויות יוצרים. למרות הכל, נכון לעת כתיבת שורות אלו, האתרים ממשיכים לפעול כרגיל.

ובינתיים בבריטניה: הממשלה פירטה השבוע את תוכניתה למלחמה בהורדות הלא חוקיות. בתפריט: עבריינים מזדמנים יסבלו ממהירות גלישה אטית, עבריינים כבדים ינותקו מהרשת.

לא כולל טיפ

25 things journalists can do to future-proof their careers Blog Econsultancy

כריס לייק מאתר השיווק הדיגיטלי "Econsultancy" מעניק 25 טיפים לעיתונאי שמעוניין להבטיח את עתידו המקצועי.

הטירוף בפנים

Top 10 Reasons Not to Advertise With Glenn Beck- Pics, Videos, Links, News (1)

והנה עשר סיבות לעובדה שהמפרסמים ממשיכים לנטוש את תוכניתו היומית של גלן בק ברשת החדשות פוקס. כל הטירוף, במקום אחד.

טוויטר – הסרט

'Basterds' Is Twitter Age's 1st Success Story (1)

"ממזרים חסרי כבוד", סרטו החדש של קוונטין טרנטינו, הוביל את טבלת ההכנסות בסופ"ש האחרון בארצות-הברית, ויש מי שטוענים ששורש ההצלחה הקופתית שלו טמון בטוויטר. כן, שמעתם נכון. אם לא די בכך, יש הטוענים שבכוחו של שירות המיקרו-בלוגינג הפופולרי הזה לגרום להוליווד לשנות לחלוטין את מערך השיווק שלה.

זנב לשועלים

Reuters corrects story about “German Lego giraffe penis” Regret the Error

ברויטרס התפרסם השבוע תיקון משעשע לכתבה (משעשעת בפני עצמה) שבה דווח על גניבתו של איבר מין של ג'ירף העשוי מלגו מפארק השעשועים לגו-לנד בגרמניה. מה התברר? שאיבר המין היה בכלל זנב.

שבויה בסומליה

TheStar.com Canada Canadian journalist's year in hell

העיתונאית הקנדית אמנדה לינדהאוט מוחזקת כבר שנה בשבי בסומליה, בתנאים קשים. בן ריינר מהעיתון הקנדי "The Star" מדבר עם חבריה ועם בני משפחתה, שמתגעגעים, דואגים, ובעיקר מתקשים להסכין עם חוסר המעש של ממשלתם.

עיתונאים במעקב

The Associated Press- Group- US is monitoring journalists in Afghanistan

פדרציית העיתונאים הבינלאומית טענה השבוע שצבא ארצות-הברית מעסיק חברה חיצונית שעורכת מעקבים אחר עיתונאים המדווחים מאפגניסטן ובודקת אם דיווחיהם אוהדים את ארצות-הברית.

מת דומיניק דאן

Dominick Dunne- 1925-2009- Vanity Fair Vanity Fair

הסופר והעיתונאי דומיניק דאן מת השבוע מסרטן והוא בן 83. בין שאר עיסוקיו כתב דאן במשך רבע עשור עבור "ואניטי פייר". הכתבה הראשונה שפירסם במגזין סקרה את משפט הרצח של בתו, דומיניק. בהמשך הקריירה העיתונאית שלו דיווח גם ממשפטי הרצח המתוקשרים של או.ג'יי סימפסון, האחים מננדז (שרצחו את הוריהם) ופיל ספקטור. אוסף מכתבותיו תוכלו למצוא כאן. וגם לטינה בראון, העורכת של ה"דיילי ביסט" ומי שעבדה לצדו במשך שנים רבות, יש מה לומר עליו.