ה"גרדיאן" מדווח היום כי ממשלת בחריין מתכננת להגיש תביעה נגד "האינדיפנדנט" הבריטי באשמת "תכנון ותזמור של קמפיין השמצה תקשורתי" נגד בחריין ושכנתה סעודיה. "האינדיפנדנט" טרם הגיב.

ביקורתה של ממשלת בחריין הופנתה בעיקר אל הכתב לענייני המזרח התיכון של העיתון, רוברט פיסק. במאמר שהתפרסם ביום שלישי האחרון האשים פיסק את משפחת המלוכה הבחריינית שהיא עורכת "משפטי מרמה" לאנשי צוות רפואי שטיפלו במהלך ארבעת החודשים האחרונים במפגינים שנפצעו מאש כוחות הביטחון הבחרייניים.

"'האינדיפנדנט' פירסם סדרה של מאמרים שקריים ופרובוקטיביים על המתרחש בבחריין וסעודיה", אמר מוחמד אל-מעוודה, נציג רשות המידע הבחריינית. אל-מעוודה קרא ל"כל כלי התקשורת לסקר את המתרחש באופן מדויק ואובייקטיבי", ואף הוסיף כי בחריין מזמינה את כל המעוניינים להגיע לשטחה ולהתרשם מכך שהסדר והיציבות חוזרים אל המדינה. סוכנות הידיעות הבחריינית דיווחה כי לצורך התביעה שכרה ממשלת בחריין משרד עורכי-דין בריטי.

בחריין דחתה כל ביקורת בינלאומית בנוגע למשפטים הצבאיים שמתנהלים בחודשים האחרונים נגד עשרות רופאים, אחיות ופרמדיקים שטיפלו במפגינים שנפצעו מאש כוחות הביטחון במהלך ההפגנות הפרו-דמוקרטיות שמתקיימות במדינת המפרץ הקטנה.

[עדכון, 16.6.11] "האינדיפנדנט" תוקף את ממשלת בחריין ומכנה את הודעתה על התביעה "תרגיל יחסי-ציבור" שלא יצלח. על-פי "פרס גאזט", במקרה שממשלת בחריין אכן תגיש תביעה כזו, היא עתידה להידחות משום שפסיקה קודמת של בית-המשפט העליון בבריטניה קבעה כי רשויות וממשלות אינן רשאיות להגיש תביעות דיבה.

ארצ'י בלאנד, עורך חדשות החוץ של העיתון, אמר בתגובה לדברים שפורסמו אמש: "נראה שהם חושבים שאם יעשו זאת, הם יגרמו לאמצעי התקשורת לפחד ולא לדווח על המתרחש בבחריין. זה לא יקרה".