אחרי שהגיעה לכותרות כלי תקשורת ברחבי העולם בעקבות שורה של פריצות למאגרי המידע של חברת סוני, ה-CIA, הסנאט האמריקאי, Infragard (ארגון העובד בשותפות עם ה-FBI) ועוד, הודיעה קבוצת ההאקרים LulzSec במפתיע שהיא מפסיקה את פעילותה.


האתר Cnet
מדווח שהקבוצה, שפרצה לתודעה הציבורית רק בחודש שעבר, העלתה שלשום עדכון לטוויטר עם קישור למסמך שבו הצהרה כי ימיה של הקבוצה כמציתת תבערות ברחבי הרשת הגיעו לסופם.

lulzsec_270611_377

"הגיע הזמן לומר להתראות", נכתב בהצהרה. "50 הימים המתוכננים של מסענו הסתיימו. אנחנו מפליגים הרחק ומקווים שאנחנו משאירים מאחורינו השראה, פחד, הכחשה, שמחה, הסכמה, אי-הסכמה, לעג, מבוכה, הרהורים, קנאה, שנאה ואפילו אהבה. אם בכלל, אנחנו מקווים שהיתה לנו השפעה קטנטנה על מישהו, איפשהו. בכל מקום שהוא".

הקבוצה צירפה למסמך, שהסיסמה המלווה אותו היא "צוחקים על האבטחה שלכם מאז 2011", קישור למאגר האחרון של מידע גנוב, שעל-פי דיווחי ה"International Business Times" כולל, בין השאר, נתונים מחברות התקשורת AT&T ו-AOL.

משתמש הטוויטר Complex@ העלה לינק לתצלום-מסך של המאגר לכאורה, שמציג מה שנראה כהשחתה ויזואלית של אתר אינטרנט של עובדים אזרחיים של חיל הים האמריקאי.

ביום חמישי האחרון, לאחר שהדליפה מסמכים שכונו על-ידיה "מסמכים רגישים" של המחלקה לבטחון הציבור של מדינת אריזונה, הודיעה הקבוצה כי היא עתידה "לשחרר עוד מטעמים" היום.

פרישתה של LulzSec אירעה ימים אחדים לאחר שנער בן 19, שזוהה בשם ריאן קלארי, נעצר בבריטניה באשמת ביצוע סדרת התקפות למניעת שירות (DDoS) שנקשרו בשמה של הקבוצה. הקבוצה הכחישה שקלארי אחד מחבריה המרכזיים, אך הודתה כי "אחת מהתכתבויות הצ'אט החוקיות והרבות שלנו התקיימו בשרת ה-IRC שלו".

לאחרונה ניהלה הקבוצה ריב פומבי עם קבוצת האקרים אחרת, הפועלת תחת השם TeaMp0isoN. שתי הקבוצות טענו שתקפו זו את שרתיה של זו ואף איימו לחשוף את זהותם של חברי הקבוצה היריבה. ביום רביעי פורסם מידע שחשף, לכאורה, את זהותו של חבר מרכזי מקבוצת LulzSec, המכונה "סאבו".

בעקבות הודעת LulzSec על פרישתה, צייצה קבוצת ההאקרים היריבה כי "שלא כמו @lulzsec, אנחנו תנועה שאין לה תאריך תפוגה... אנחנו לעולם לא ניכנע".