יחסיה של גוגל עם השוק הסיני עוברים עליות ומורדות, מה שפועל לטובת מתחריה, הן אלו בסין והן בארה"ב. האתר "פייד קונטנט" דיווח אמש שענקית החיפוש הסינית באידו חתמה על עסקה עם מיקרוסופט, ובמסגרתה תספק מיקרוסופט תוצאות חיפוש באנגלית עבור שוק האינטרנט הסיני, המונה כבר כיום כ-450 מיליון משתמשים וצומח במהירות.

משמעותו של שיתוף הפעולה בין החברות היא שחיפושים בשפה האנגלית במנוע החיפוש של באידו יעלו אוטומטית תוצאות של בינג (מנוע החיפוש של מיקרוסופט). כיום, טקסט אנגלי המוקלד אל חלון החיפוש המרכזי של באידו מחזיר תוצאות בסינית.

,

בשיחה עם סוכנות רויטרס, שהיתה הראשונה לדווח על העסקה, אמר דובר באידו שהחיפוש המשולב יושק בהמשך השנה. לפי רויטרס, כבר מתנהל שיתוף פעולה בין באידו למיקרוסופט בתחום החיפוש בטלפונים ניידים ובאופטימיזציה של תוצאות חיפוש. על קשר זה בין החברות דווח כבר במאי.

אך עוד בטרם יצאה העסקה אל הפועל יש השואלים אם יש מקום לתוצאות באנגלית באתר של באידו. "אני לא רואה הרבה חיפושים באנגלית שעוברים דרך באידו. הכל עובר דרך גוגל", אמר לרויטרס ואלאס צ'ונג, אנליסט של קרדיט-סויס בהונג-קונג.

כך או כך, הרחבת שיתוף הפעולה תסייע לבאידו ללכוד את כל השוק הסיני ברשתה. לאחר יציאתה של גוגל מהשוק הסיני בשנה שעברה בשל מחלוקת עם הממשל על ענייני צנזורה, חיזקה באידו את מעמדה בשוק החיפושים בסינית, הדומיננטי ממילא, לכדי 75% ויותר. גוגל תופסת כ-20% מהשוק, ועל-פי נתוני "אנליסיס אינטרנשיונל", חלקה של מיקרוסופט בשוק זניח.

יהיה מעניין לראות אם וכיצד תבוא מערכת היחסים החדשה לידי ביטוי בתחום הטלפונים הניידים, כותבת אינגריד לונגן מ"פייד קונטנט": "מיקרוסופט הודיעה זה מכבר שמערכת ההפעלה חלונות פון 7, המכונה 'מנגו', תתמוך בשפה הסינית – ניסיון ראשון ללכוד נתח מהשוק הסיני. זוהי התפתחות קריטית עבור נוקיה, הבונה פורטפוליו על בסיס 'חלונות' עבור הטלפונים החכמים שלה ומבקשת בתוך כך לשמר את מעמדה בשוק.

"אך בשוק שבו גישה לאינטרנט מהטלפון הנייד עשויה להיות נפוצה יותר מגישה דרך מחשב, לא מפתיע לגלות שבאידו כבר עובדת על מערכת הפעלה משלה לניידים. האם גם מערכת ההפעלה הזו תקושר לזו של מיקרוסופט, או שמא תציב מכשול תחרותי בפני מערכת היחסים האידילית-לכאורה הזו?".