"הגרדיאן" מדווח כי קבוצה של מנהלים בכירים ב-BBC, רשת השידור הבריטית הציבורית, מעוניינת לתקן תקנה שתאסור על שחקנים, כותבים וטאלנטים המעורבים בהפקות של השירות לחשוף פרטים מעבודתם ברשתות חברתיות כמו טוויטר.

על-פי מקורות בכירים, "רבים אוחזים בתפיסה" כי יש צורך באיסור שכזה, ו"החלו זה מכבר שיחות" לגבי עריכת שינויים בנוסח החוזים, כך שיאסרו על משתתפים בהפקות ה-BBC לדון בפרטי ההפקה בטוויטר ופורומים אינטרנטיים ציבוריים אחרים, במקרה שהמידע חסוי או רגיש.

הזמרת סופי אליס בקסטור (צילום: איגור סופרונוב, רישיון cc)

הזמרת סופי אליס בקסטור (צילום: איגור סופרונוב, רישיון cc)

הקמפיין החל בעקבות שטף של חשיפות טוויטר שלטענת המנהלים, הפריעו לקמפיינים תקשורתיים ושיווקים. הם מקווים שהאיסור ימנע "ספוילרים" של עלילות תוכניות המשודרות ברשת והדלפות של ליהוקים לסדרות או הודעות מתוכננות לעיתונות.

בין הדוגמאות שעוררו את חרדת-הטוויטר של הנהלת ה-BBC, ציוץ של הזמרת סופי אליס בקסטור, שחשפה כי תופיע לצד הזמר סטינג בקומדיה החדשה "Life is too short" מבית-היוצר של ריקי ג'רווייס וסטפן מרצ'נט. הציוץ חיבל ככל הנראה בהודעה הרשמית שתוכננה בדקדקנות על-ידי ה-BBC, ובה התכוונה הרשת לחשוף את השתתפותו של כוכב הרוק בסדרה.

לפני כשלוש שנים פירסמה BBC רשימה של קווים מנחים רשמיים הקובעים אילו סוגי מידע מורשים חברי הצוות להציג בפייסבוק או בטוויטר כשהם מייצגים את ה-BBC, אך מאחר שרוב השימוש ברשתות החברתיות הוא פרטי, עמדת ה-BBC היא כי אמן מחויב להתייעץ עם סוכנו לגבי ניהול חשבונו.

אחד המנהלים המעודדים את האיסור על הדלפות ברשת אמר בעילום שם ל"גרדיאן": "אין ספק שטוויטר הוא תופעת תקשורת פופולרית, אך אם אמנים מצייצים על אודות הופעה בתוכנית מסוימת או מודיעים על מינוי חדש לפני שהרשת מוכנה לצאת איתו החוצה, הדבר יכול לגרום לשיבושים רבים".