הדיון הראשון בתוכנית "תיק תקשורת" מוקדש הפעם לסיקור פרשות פלילים, על רקע סיום אלו של ענת קם ומרגלית צנעני. "שתי פרשות שלוו בכותרות ענק ונגמרו לדעת ולטענת רבים בקול ענות חלושה פלוס מינוס", כפי שמגדיר זאת המנחה עמנואל רוזן.

"הגזמה פראית, חסרת פרופורציות", מגדיר יוני רועה, חברה של צנעני, את הסיקור לפרשה שבה היתה מעורבת. "אני חושב שהגיע הזמן שהתקשורת והמשטרה ינשמו קצת לפני שייצאו בכאלה הצהרות", הוא מוסיף.

"ההר לא הוליד שום עכבר", טוען מנגד גיא פלג, הכתב לענייני משפט של חדשות ערוץ 2. פלג מזכיר כי הזמרת הודתה בעבירות חמורות במסגרת עסקת טיעון. לדבריו, טענות התביעה בפני בית-המשפט היו, בחלקן, מופרכות, אך הוא אומר: "כשהפרקליטות אומרת בבית-משפט שמרגלית צנעני מסוכנת לציבור, אין לנו ברירה אלא לצטט את הדברים, ואנחנו צריכים כמיטב יכולתנו לברר מה עומד מאחורי הסיסמה הזאת".

"בעשור האחרון הבינו בפרקליטות שאי-אפשר להתעלם מהתקשורת", מסבירה עו"ד אירית באומהורן, לשעבר בכירה בפרקליטות מחוז ירושלים. בהמשך היא מדגישה: "אני לא מעלה על דעתי שיש השלכה על ניסוח כתב האישום בגלל התקשורת". לדבריה, אין שיטה קבועה להתמודדות הפרקליטות מול התקשורת, אלא רצף של "שליפות".

בהמשך התוכנית מתראיינים ג'ודי ניר-מוזס-שלום ועיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן בנוגע להצעת התיקון לחוק איסור לשון הרע. "הרבה מאוד פעמים אנשים ניזוקים ומאוד-מאוד נפגעים משקרים שמפרסמים עליהם בכלי התקשורת", מסבירה ניר-מוזס-שלום את הצורך בתיקון לחוק. "יש פה קלות בלתי נסבלת של שפיכת דמם בעיקר של אנשי ציבור". לדבריה, "התקשורת הביאה על עצמה את החוק הזה" לאחר שנים רבות של פרסום כזבים.

כדוגמה היא מזכירה פרסום עיתונאי שלפיו היא גרמה לפיטוריו של עוזר השגריר בוושינגטון לאחר שלא אירגן עבורה פגישה עם הזמרת מדונה. "זה שקר", היא אומרת, "דמנו הותר". לדבריה, תיקון החוק יגרום לעיתונאים לבדוק טוב יותר את העובדות טרם פרסומן. עוד היא מוסיפה כי החוק לא ישפיע לרעה על "ידיעות אחרונות", שבמניותיו היא מחזיקה, משום שבעיתון זה "99% מהדברים נכונים".

ברגמן, לעומת זאת, מדגיש כי החוק הקיים הוא מהמחמירים בעולם המערבי. "יש בעיות, יש דברים שצריכים לתקן", הוא אומר, אך "החוק הזה נובע בדיוק מההישגים של התקשורת, לא מהכשלים שלה". ברגמן אומר כי התיקון לחוק יתרום להימנעות של העיתונות מביצוע תפקידה.

לסיום מתנצל ב. מיכאל מראש על כל מה שיגיד, יכתוב ויחשוב, ומציע תיקון משלו לחוק איסור לשון הרע.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית