התוכנית הראשונה בעונה החדשה של "תיק תקשורת" מוקדשת ליחסים בין השלטון לתקשורת בישראל ולמאבק על חופש העיתונות, שהגיע לאחרונה לשיאים חדשים.

הפרסומאי ויו"ר רשות השידור לשעבר, גיל סמסונוב, טוען כי אין סיבה לדאגה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שולט בתקשורת. "אתם שולטים", הוא אומר.

עיתונאי ערוץ 10, רביב דרוקר, טוען כי שלא כמו בעבר, אין כמעט כלי תקשורת שאינו תחת איום בשל פגיעות כלכלית מחד וניסיון של השלטון לנצל את הפגיעות הזו מאידך. בתשובה לשאלה אם היה ניגש היום להכין תחקיר על בני הזוג נתניהו על סמך מידע שקיבל באותו אופן שהיה ניגש לפני שנה, משיב דרוקר: "אני חושב שלא".

לדבריו, החומר שמוגש הוא תמיד קצה חוט שמצריך עבודה, ו"היום ערוץ 10 הוא במצב הרבה יותר מסובך. רמת ההוכחה, רמת העבודה, כל הדברים האלה צריכים להיות ברמה כזו שאתה תהיה יכול להגיד שאתה איכשהו מעל לכל ספק. ואין כמעט תחקירים כאלה. זאת האמת".

העיתונאי חנוך דאום, המקורב לנתניהו ורעייתו, מסביר כי העיתונאים בכלי התקשורת בישראל עשויים מקשה אחת. "פיזית, אילנה דיין, רזי ברקאי ומוטי קירשנבאום דומים. הם דומים אחד לשני פיזית. הפנים שלהן דומות אחד לשני, לא יעזור. עמנואל, תביא לפה יפני, הוא לא יזהה ביניהם. כולם אותו בית, אותה מחשבה", אומר דאום.

בקשר לעיתון "ישראל היום", המייצג נאמנה את עמדות נתניהו, אומר דאום: "ב'ישראל היום' אין חופש ביטוי". דאום אומר כי הוא "חלוק על ראש הממשלה בנושא הזה", ואף אמר לו כמה פעמים ש"'ישראל היום' זו טעות. המחשבה ש'ישראל היום' מאזן את התקשורת היא טעות, כי לא מתקנים טעות בטעות".

כרמית גיא טוענת, בעקבות מאמרה באתר זה, כי המלחמה נגד הפוליטיקאים והרגולטורים קלה לעומת המלחמה מול בעלי כלי התקשורת הפרטיים. לדבריה, "הכוח של הגופים הכלכליים ששולטים היום בתקשורת הוא הרבה יותר גדול מהכוח של הפוליטיקאים".

עיתונאי "גלובס" דרור פויר אמר, בהמשך לדבריו בכנס החירום של העיתונאים, כי לדעתו הסכנה הגדולה לעיתונות נובעת דווקא מחוסר הארגון של העיתונאים ומעמדם הנחות של רובם המוחץ.

בסיום התוכנית נזכר יאיר גרבוז שהעיתונות החליטה שהיא רוצה להתאבד לבד כבר מזמן.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית