בפתח התוכנית "תיק תקשורת" טוען המנחה עמנואל רוזן כי הבעלות של בני משפחת עופר על זכיינית ערוץ 2 רשת לא סייעה להם מבחינה תקשורתית כשנקלעו לצרה.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם מייסד טלעד עוזי פלד, עם עיתונאי "הארץ" אמיר אורן ועם היועץ האסטרטגי מוטי מורל, על סיקור פרשת האחים עופר. "בסך-הכל התקשורת, בהיבט מסוים, עושה את מלאכתה נאמנה", אומר אורן, אך טוען כי היא נכשלה בחשיפת הקשרים האסורים עם איראן ומכירת המכלית לידיים איראניות. באשר לאחים עופר, אורן אומר כי לא ניתן לשפר את יחסי-הציבור ברגע שפורץ משבר. "לאחים עופר", הוא אומר, "[...] יש איזשהו מצבור של עוינות".

"כל הנושא של בעלויות מאיימות, כמו בעלויות צולבות, בעיני הוא די עורבא פרח", אומר פלד. לדבריו, עובדה היא שבערוץ 2 סיקרו את הנושא באריכות למרות בעלות האחים עופר על אחת הזכייניות. יחד עם זאת פלד מוסיף: "שלא יהיה ספק, יש נסיונות בלתי פוסקים של בעלי ההון להשפיע על אמצעי התקשורת".

פלד מספר שלפני שנים, כשבמסגרת התוכנית "עובדה" הוכן תחקיר על מפעלי ים המלח, הוא נקרא לפגישה עם יוסי רוזן, כיום יו"ר חברת כיל, ששאל אותו מדוע מטפלים בזכיינית בנושא עובדי הקבלן במפעלי ים המלח. בסופו של דבר, מדגיש פלד, התוכנית שודרה.

"אנחנו רואים אמצעי תקשורת שנותנים סיקור יותר אוהד וסיקור יותר תוקפני לאחים עופר", מציין מורל. לדבריו, "ידיעות אחרונות" מעניק סיקור אוהד יותר לאחים עופר, ואילו "כלכליסט", השייך אף הוא ל"ידיעות אחרונות", תוקף אותם בחריפות. "אני לא מבין מה הולך פה", הוא אומר ביחס לכך. "מה שצריך לעשות עכשיו", הוא מוסיף, "זה להוריד את זה מהכותרות".

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם טליה פלד-קינן, כתבת "חדשות 10", ועם הדוקומנטריסט ישרי הלפרין, בעקבות שידור סרט התעודה של הלפרין, "זכות אבות", העוסק בגברים גרושים הנלחמים על זכותם לגדל את ילדיהם.

לסיום פונה יאיר גרבוז בפנייה ישירה לאלוהים ומציג בפניו כמה שאלות על "האח הגדול" ונושאים אחרים.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית