בפתח התוכנית מתאר המנחה עמנואל רוזן את כוחו הגובר של אתר הרשת החברתית פייסבוק. "הגיע הזמן להודות שהתקשורת המסורתית של פעם פינתה את מקומה לתקשורת אחרת לגמרי", הוא אומר.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם אשרת קוטלר מ"חדשות 10", עיתונאי "הארץ" גדעון לוי ויועץ התקשורת משה דבי על כניסתו של העיתונאי יאיר לפיד לפוליטיקה.

קוטלר אומרת שהיא מעודדת אנשי תקשורת להיכנס לפוליטיקה וטוענת כי צינון עצמי של עיתונאים המעוניינים להיכנס לפוליטיקה, שנתיים לפני מועד הבחירות המתוכנן, הוא צעד "קצת דרקוני", בשל הוויתור על פרנסתם. "מה הם אמורים לעשות, האנשים האלה?", היא שואלת, "לרעוב ללחם? ללכת להיות חוטבי עצים ושואבי מים?".

לוי, מנגד, טוען כי הוא "לא מתלהב מהעניין הזה שסלבריטאים הופכים פה לגיבורים מבלי שאנחנו יודעים דבר וחצי דבר עליהם", ומציין כדוגמה את לפיד, נועם שליט וקרנית גולדווסר.

לדעת דבי, על "ידיעות אחרונות" להפסיק את פרסום טורו הקבוע של לפיד. העיתון, הוא אומר, "לא מאפשר לאף פוליטיקאי לכתוב אצלו בעיתון". דבי, המייעץ לראש קדימה ציפי לבני, משווה את המשך פרסום הטור של הפוליטיקאי לפיד ב"ידיעות אחרונות" לתוכנית הרדיו שמגיש שליט ונצואלה הוגו צ'אבס, שבה הוא משוחח עם מאזינים.

גם קוטלר חושבת שעל "ידיעות אחרונות" להפסיק לפרסם את טורו של לפיד. יחד עם זאת, היא מדגישה שגם לפיד הוא בעל משפחה ועליו להתפרנס. "מה עדיף?", היא שואלת, "שהוא עכשיו ימומן מכספם החשוך משהו של בעלי הון?".

לוי, לעומת זאת, חושב שאין סיבה להפסיק את טורו של לפיד ב"ידיעות אחרונות". לדעתו, יש הבדל בין כתיבת מאמרי דעה ובין הגשת מהדורת חדשות. כאשר לוי נשאל על-ידי רוזן בנוגע לאפשרות שהוא עצמו ייכנס לפוליטיקה, הוא משיב בשאלה היתולית: "מי ייקח אותי, חיזבאללה?".

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם יאיר גרבוז ואורי שנער על תוכניות הריאליטי בטלוויזיה הישראלית. "יש לי הרגשה שבעונה הזו רוב המשתתפים היו צריכים לחתום על הסכם להפרת סודיות רפואית", אומר גרבוז. לדעתו, רבים מהמשתתפים שם "מפגרים", ומוזר בעיניו שזכייניות הטלוויזיה מלהקות כל-כך הרבה מהם לתוכניות הריאליטי. "זו שאלה של ניצול", הוא אומר.

גרבוז משווה בין הרייטינג של התוכניות הללו לרייטינג של מפלגות הליכוד וישראל-ביתנו, וטוען שאלה גם אלה חלק מהידרדרות כללית בחברה. מנגד, הסרט ששודר השבוע בתוכנית של אמנון לוי על נערה בעלת 30 זהויות הוא בעיניו "מאוד יפה", אלא שלדעתו בקרוב היא תלוהק לאחת מתוכניות המציאות בטלוויזיה.

שנער, לשעבר נשיא קשת וכיום יועץ בכיר ברשת, טוען כי "יש ריאליטי טוב וריאליטי רע" כמו כל ז'אנר אחר ואין להכליל. לדעת שנער, "הגדולה של הריאליטי" היא יכולתו לערבב בין שעשועון, דוקומנטרי ודרמה. שנער מזכיר כי היו בעולם נסיונות לייצר פריק-ריאליטי, המבוסס כולו על אנשים שמקומם הטבעי בקרקס מוזרויות, אך נסיונות אלה, לטענתו, כשלו ולא הגיעו לישראל.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית