בפתח הדברים מצביע עמנואל רוזן על היחס הדו-ערכי של ראש הממשלה להדלפות מלשכתו, ועל היחס הדו-ערכי של מערכת האכיפה כלפי מדליפים.

פרשת ההדלפות מלשכת ראש הממשלה היא הנושא הראשון שבו עוסקים האורחים באולפן: צ'יקו מנשה, כתב ערוץ 10, שחשף השבוע כי המדליף שחיפש השב"כ מלשכת ראש הממשלה הוא ראש המועצה לביטחון לאומי עוזי ארד; יוסי לוי, המוצג כחברו של ארד; איתן הבר מ"ידיעות אחרונות" וברוך קרא, הפרשן המשפטי של ערוץ 10.

"יש לי הסתייגות גדולה מלעסוק בפרשיות של הדלפות", אומר מנשה, הסבור כי הדבר פוגע בעיתונאים עצמם. אולם כאן המקרה שונה, משום שהיו כאן "הלבנה" ו"טיוח" מצדם של לשכת ראש הממשלה, הפרקליטות והשב"כ ביחס לנסיבות עזיבתו של ארד את תפקידו.

קרא אומר כי לדעתו אין להגיש כתב אישום נגד ארד או נגד מדליפים בכלל, וכי הדבר הבעייתי בהתנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה הוא כי נתן יד להעלמת מידע מהציבור ואף הוציא הודעה פומבית שהתבררה כלא-נכונה.

לוי, לשעבר יועץ התקשורת של בנימין נתניהו, מתקומם על כי מכנים את ארד מדליף, משום שההדלפה כביכול לא היתה מכוונת אלא נאמרה כ"פליטת פה", ומאשים את התקשורת כי היא רודפת את ארד. מנשה טוען מנגד כי ההגדרה "פליטת פה" היא ספין, וכי הסערה התקשורתית מאפיינת את התנהלות התקשורת גם במקרים אחרים.

הבר טוען כי הודעת הפרישה של ארד נוסחה ברשלנות, וכי היה צריך לנסחה כך שלא תתברר כשקרית או לא נכונה. עוד הוא טוען כי ראשי ממשלה יודעים מי מדליף מלשכתם ומעלה זכרונות מן הימים שבהם לכד מדליף עת עבד בלשכתו של ראש הממשלה רבין. "אין לשכה שאין ממנה הדלפות", אומר לוי, וקובע כי ארד סיים את תפקידו ללא קשר לפרשת ההדלפה. "אנחנו כעיתונאים צריכים לעזוב את נושא ההדלפות, להשאיר את זה לתקשורת האלטרנטיבית. זה מטה לחמנו". הדבר החמור שיש לעסוק בו הוא יושרתה של לשכת ראש הממשלה, ש"ממשיכה לשקר", הוא מסכם.

בהמשך התוכנית מראיין רוזן את מנשה רז, עד לאחרונה עיתונאי בערוץ הראשון, שהצטרף למפלגת קדימה. רז אומר כי הגיע למקום שבו מעוניינים "להפסיק לשאול את השאלות ולהתחיל לתת את התשובות", וכי העיתונות לא נתנה לו סיפוק מלא משום שעבודה עיתונאית טובה אינה מביאה דווקא לשינוי במציאות המסוקרת.

עוד משוחחים רוזן ורז על חברותו של האחרון עם דן חלוץ, הרמטכ"ל הפורש של מלחמת לבנון השנייה ומי שהצטרף גם הוא לקדימה.

בסיומה של התוכנית משמיע יאיר גרבוז מונולוג על אודות תוכנית האופנה "טריני וסוזנה".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית