בפתח התוכנית תוהה המנחה, עמנואל רוזן, אם גלעד שליט היה מדליק השנה משואה לו היו בני משפחתו פורצים לטקס הדלקת המשואות כבר לפני שלוש שנים במחאה על אי-השבתו.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם עודד בן-עמי, ששידר את טקס הדלקת המשואות של יום העצמאות בערוץ 2, עם עיתונאי "מעריב" אראל סג"ל, ועם יועצת התקשורת של משפחת שליט, תמי שינקמן, על מפגן המחאה של יואל שליט ובת זוגו ועל ההתעלמות של מצלמות משרד ההסברה מההפרעה לטקס הממלכתי.

בן-עמי מספר שעיתונאי ערוץ 2 ידעו מבעוד מועד כי המחאה עתידה להתרחש. לדבריו, לאחר שראה את ההתפרצות של שליט ווינקלר לרחבת הטקס, היה "משוכנע שעוד שנייה הבמאי של השידור יבוא עם המצלמה, וכשזה לא קורה אני פשוט מספר מה אני רואה". בן-עמי מספר כי לא הבין מדוע האירוע לא שודר ומסביר כי חברת החדשות של ערוץ 2 היתה תלויה בשידור שהפיקו גורמים אחרים.

"האם בחדשות ערוץ 2 היו מסכימים שמישהו יתפרץ להם לאמצע השידור, לשידור של יונית לוי, וישתלט על השידור?", שואל סג"ל. לדבריו, הטקס בהר הרצל הוא "יותר מאולפן שידור", שכן מדובר בטקס ממלכתי של מדינת ישראל, ועל כן ראוי היה שלא לשדר את המחאה.

יועצת התקשורת שינקמן אומרת כי ידעה מראש על הכוונה לפרוץ לרחבת הטקס ותמכה ביוזמה. "אנחנו תיכננו את זה עם כולם", היא אומרת, "כל אמצעי התקשורת ידעו שמשהו הולך לקרות. כמובן, לא אמרנו להם מה עומד לקרות". לדברי שינקמן, המעשה הוא המשך ליוזמה קודמת שלה להקצנת המחאה: ישיבתם של בני משפחת שליט על המדרכה מחוץ לבית ראש הממשלה בערב פסח, אירוע שצולם ופורסם בהרחבה בתקשורת. היא מבטיחה כי צפויות הפתעות נוספות בעתיד הקרוב.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם ח"כ ניצן הורוביץ ועם אמנון דנקנר, לשעבר עורך "מעריב" ומי שמגלם כיום בסדרה "פולישוק" עורך חינמון, על הסדרה שעלתה לאחרונה בעונה חדשה.

"אני מת על 'פולישוק'", אומר הורוביץ, אך מוסיף כי היא מסייעת "לצייר את כל הפוליטיקאים כחבורת נוכלים, מושחתים מטומטמים". דנקנר, מנגד, טוען כי העיתונות הופכת את הפוליטיקאים לשק חבטות משום שתפקידה של העיתונות הוא להעביר ביקורת.

לסיום מעיר ב. מיכאל על האופן שבו תיקן הממשל האמריקאי את גרסתו בנוגע לחיסול בן-לאדן.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית