בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מציין המנחה עמנואל רוזן כי העיתונות הישראלית לא צפתה את חתימת הסכם הפיוס בין חמאס לפת"ח ומזכיר כי אין זו הפעם הראשונה שהפתעה כזו מתחוללת.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם סבר פלוצקר, הפרשן הכלכלי של "ידיעות אחרונות", ועם יוני בן-מנחם, הפרשן לענייני ערבים של קול-ישראל, על ההפתעה לנוכח הפיוס הפנים-הפלסטיני והתפתחויות אחרות בעולם הערבי.

"בהחלט היה פה מחדל מודיעיני גדול", אומר בן-מנחם ביחס לאי-צפייתו של הפיוס הפלסטיני. "אין ספק שישראל הופתעה הפתעה אסטרטגית ממדרגה ראשונה", אומר פלוצקר ביחס לכלל ההתפתחויות בעולם הערבי.

השבוע פורסם ב"ידיעות אחרונות" מאמר שבו היכה פלוצקר על חטא והביע חרטה על תמיכתו בעבר בהסכם שלום עם סוריה בשליטת אסד. "הייתי צריך לדעת שעם רוצחים ועם רודנים מסוגו של אסד אסור להגיע לאיזשהו הסכם", אומר פלוצקר בהמשך למאמר. "הרצון העז הזה להגיע לשלום השתלט על החשיבה המוסרית", הוא מסביר את עמדתו בעבר, וממליץ לעיתונאים לדבוק בקנה המידה המוסרי שלהם.

"מגיע לו שאפו, לפחות על האינטגריטי", אומר בן-מנחם בעקבות ההתפכחות של פלוצקר, ומעביר ביקורת על דברי פרשנים אחרים, "שמשווקים לנו ספינים של פוליטיקאים על המזרח התיכון", כלשונו.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם דוד ויצטום, איש חדשות החוץ של ערוץ 1, ועם נרי ליבנה, עיתונאית "הארץ", על הסיקור הנרחב של החתונה המלכותית בבריטניה.

"כולם מסקרים, אפילו את הסיקור", אומר ויצטום. "זה לא רק אנחנו, זה כל העולם". ליבנה מתוודה כי היא אינה מתכוונת לצפות באירוע. "מה יש לראות שלוש שעות?", היא שואלת.

לסיום  מדבר ב. מיכאל על יחסם המזלזל של בני-אדם לאצבעם. "הם יושבים מול המסך, מול המקלדת, מול הסלולרי, לוחצים-לוחצים-לוחצים-לוחצים, ולא מבינים שהם בעצם מפזרים מיליונים ברחובות".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית