בפתח התוכנית "תיק תקשורת" משיב המנחה עמנואל רוזן לתלונה שהעלה ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע, בפני שריו, בסוגיית תדמיתה של ממשלת ישראל בתקשורת. לדבריו, במקום להתלונן ולחשוש מחשיפה אישית, על נתניהו להיות נגיש יותר לנציגי התקשורת הישראלית.

לאחר אות הפתיחה מתדיינים מיקי רוזנטל מתוכנית התחקירים "המקור" של ערוץ 10 ומיכל קפרא מתוכנית התחקירים "מבט שני" של הערוץ הראשון על אודות הרשעתו של רומן זדורוב ברצח הילדה תאיר ראדה, וזאת לאור המשדרים שהקדישו התוכניות הללו לסוגיה.

"הם באו ונתנו את המסך שלהם, במשך שתיים וחצי תוכניות, לאדם שהוא שקרן, נוכל ורמאי", אומר רוזנטל על אנשי "מבט שני" ועל המומחה מטעם ההגנה במשפט, חיים סדובסקי. "אתם שידרתם שקרים של סדובסקי בלי לעשות עליו ביקורת עיתונאית", הוא אומר.

"זו שטות מוחלטת", טוענת קפרא. לדבריה, צוות התוכנית מלווה את הסיפור זה זמן רב, ולאחר מתן פסק הדין היא עצמה הבחינה כי שאלות רבות שעלו לאורך השנים נותרו פתוחות. "באתי", היא משחזרת, "ואמרתי לאיתי [לנדסברג, עורך התוכנית]: 'תקשיב, חייבים להביא את זה לידיעת הציבור'".

לאחר שרוזנטל מפקפק שוב באמינותו ומומחיותו של סדובסקי, קפרא פונה אליו ומבקשת, "אל תהיה יהיר ואל תזלזל". בהמשך היא מוסיפה: "זה מוציא אותי מדעתי שאתה מניח שאני או 'מבט שני' או הערוץ הראשון הם חבורת פתאים". לדבריה, היא בחנה את גרסתו של סדובסקי במשך ימים ארוכים. רוזנטל טוען שאנשי "מבט שני" לוקים ב"אובססיה" לסיפור, כי הגיעו למסקנה מזכה לפני שנים והם דבקים בה חרף פסיקת בית-המשפט.

בהמשך התוכנית משוחח רוזן עם מרב בטיטו ויהודה נוריאל, עיתונאים ב"ידיעות אחרונות", על השתתפותה של בטיטו בתוכנית "האח הגדול". בטיטו מסבירה שהשתתפה בתוכנית מפני שרצתה "להבין מה מרתק מאות אלפי אנשים למסך [...] רציתי להרגיש, רציתי להבין, ונמאס לי לעמוד בצד ולצעוק נגד הריאליטי וכמה שזה מקלקל את הילדים שלנו וכמה שזה דופק את התרבות שלנו".

"מרב היא עיתונאית מעולה", אומר נוריאל, אך מוסיף כי הסבריה על רצונה להשתתף בתוכנית מזכירים לו את הסבריו של גילי ארגוב, בנו של הזמר זהר ארגוב, לשימוש בסמים: "רציתי להבין מה עבר על אבא". בהמשך הדיון משווה בטיטו את פרק הזמן שבילתה בבית "האח הגדול" לשליחויותיו העיתונאיות מסכנות החיים של איתי אנגל באזורי קרב.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית