בפתח התוכנית "תיק תקשורת" טוען המנחה עמנואל רוזן כי המעצמה השביעית, התקשורת, נוטה להגזים ביכולות ההשפעה שלה.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם עיתונאי "הארץ" ארי שביט על הנאמנות שהפגינו אנשי תקשורת לרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, נאמנות שלאור ממצאי מבקר המדינה, נראית מוגזמת.

"באמת התקשורת צריכה לשאול את עצמה איך זה שוב קורה לנו", אומר שביט. "למה יש פה סינדרום עדרי וכל-כך אישי". לדברי שביט, העיתונאים חטאו ביחס אישי מדי לפרשת הרפז, הפגינו חיבה לאשכנזי וטינה לברק, ונמנעו מלעסוק בבעיות שעלו מתוך הפרשה.

"בעיני המבחן הגדול של כל כלי תקשורת הוא שהוא מפרסם ידיעות שסותרות את קו המערכת", אומר שביט. לדבריו, אין די מכך בעיתונות הישראלית, הרגילה למחנאות. "אני חושש שיש לנו דפוס חוזר", הוא מוסיף, וקורא לעמיתיו לחדול מכך.

בהמשך התוכנית מארח רוזן את רז שכניק, כתב "ידיעות אחרונות", ואת רן תלם, מנהל התוכניות של זכיינית ערוץ 2 קשת, בעקבות תחקיר שהכין שכניק על אחורי הקלעים של התוכנית "האח הגדול".

לדברי שכניק, הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' עבר על חוקי הפורמט כאשר שימש מתווך בין אחד המתמודדים לבת זוגו שנותרה מחוץ לתוכנית. "הדבר המזעזע ביותר שיש כאן", מדגיש שכניק, הוא "ניצול חולשות המתמודדים והלעטתם בכדורים פסיכיאטריים".

שכניק רואה את מה שנעשה כמעין "ניסוי מטורף של דוקטור שנותן להם כדורים בלי להסביר מהן תופעות הלוואי", ומפנה אצבע מאשימה להפקת התוכנית. שכניק רומז כי אנשי קשת ניסו לשחד את המתמודד כדי שיימנע מלבקר את התוכנית ולחשוף מה אירע בה.

תלם טוען כי הכתבה מונעת מאינטרס לא ראוי של המתמודד ששוחח עם שכניק, ומסכסוך של "ידיעות אחרונות" עם זכיינית ערוץ 2 קשת, המשדרת את "האח הגדול". הסכסוך נובע, לדבריו, משיתוף פעולה של התוכנית עם העיתון המתחרה "ישראל היום". לגופו של עניין, תלם מדגיש כי המתמודדים בתוכנית מלווים מהרגע הראשון על-ידי רופא ופסיכיאטר, וכך היה נהוג בכל העונות.

רוזן מקשה על תלם וחוקר אותו בנוגע לעדויות על התערבות של ד"ר רבינוביץ' בהתנהגויות של המתמודדים בתוכנית, בניגוד למה שמוצג לצופים. תלם משיב כי אין כל קשר בין מערכת התוכנית והפקתה ובין המטפלים של המתמודדים.

"יש משהו מעצבן בזה שמישהו אומר לך שאתה לקחת לעצמך את הזכות להיכנס למוחם של אנשים כדי לעשות רייטינג", אומר תלם, ומוסיף כי לא הסכים לשבת באולפן לצד שכניק משום שקשה להסתכל לו בעיניים. לדברי תלם, יוצרי "האח הגדול" פועלים "עם המון אהבה ורצון לעשות טלוויזיה טובה".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית