בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מונה המנחה עמנואל רוזן את "עשר המכות" של התקשורת הישראלית.

לאחר אות הפתיחה מראיין רוזן את העיתונאי מרדכי גילת, לרגל צאת ספרו "קללת דרעי". גילת מספר על החוויות הלא נעימות שחווה, ושמשפחתו חוותה, במהלך השנים שבהן תיחקר את פרשת דרעי. "ימים לא פשוטים", מגדיר זאת גילת.

"בקרב הזה בין עיתון לבין אדם שאתה כותב עליו יש מה שנקרא יצירת אקלים", אומר גילת ומרחיב לגבי הדרכים שבהן דרעי, ומשרד יחסי-הציבור פוליסי, פעלו כדי לגרום לקהל הקוראים לפקפק בממצאי העבודה העיתונאית שלו. בין היתר פורסמה מודעה שהבליטה הערכה כי אריה דרעי עשוי להתאבד אם רצף הכתבות של גילת ימשיך. "כשאתה קורא מודעה כזו", אומר גילת, "[...] עובר לך משהו בראש".

לדברי גילת, דרעי הצליח לשבות את לבם של עיתונאים רבים, שחיבקו אותו משום דעותיו המדיניות. "הוא זכה להגנה של התקשורת שוב ושוב", טוען גילת, "[...] לרבות גם היום, אחרי שהורשע ולא היכה על חטא ולא הביע חרטה".

בהמשך התוכנית מראיין רוזן את אמיר גילת, יו"ר רשות השידור, על רקע הרפורמה המתוכננת ברשות. גילת מספר על ההשקעה הגוברת בתוכן שמתוכננת בשנים הקרובות.

בתשובה לשאלה על הרלבנטיות של מהדורת החדשות "מבט" מספר גילת על תוכנית ההתחדשות שמתוכננת לרשות השידור, ש"תחזיר עטרה ליושנה" ותכלול תפיסת שידור חדשה שבמהלכה הפריים-טיים של הערוץ יעבור לשעה תשע ומהדורת החדשות תוקדם לשמונה.

באשר לטענות על פוליטיזציה במינויו לתפקיד יו"ר הרשות מדגיש גילת כי במשך שנים רבות היה עיתונאי פעיל, ורק כחצי שנה שימש יועצו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "המינוי הוא מינוי מקצועי, והשנה וחצי האחרונות הוכיחו את זה", הוא אומר. לדבריו, אין כל לחצים מצד פוליטיקאים על מנהלי רשות השידור.

לסיום מטייל ב. מיכאל בעולם התקשורת בין נבחרים לבוחריהם.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית