בפתח התוכנית מתלונן המנחה עמנואל רוזן על כך שלעיתונאים בישראל אין גישה לראש המוסד וטוען כי לחיסיון שמוטל על העומד בראש הארגון השלכות על השיח הציבורי בישראל.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם פרשן "הארץ" אמיר אורן, עם עיתונאי "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן ועם עורך הדין אסי שריב, שכיהן כיועץ התקשורת של אריאל שרון ואהוד אולמרט. שיחתם עוסקת בהצהרה המפתיעה של ראש המוסד היוצא, מאיר דגן, כי הפרויקט הגרעיני באיראן לא צפוי להניב פצצה לפני 2015.

ברגמן מסכים לקביעתו של רוזן כי העובדה שההצהרה של דגן תפסה את התקשורת והציבור מופתעים היא בבחינת תקלה תקשורתית ומוסיף "יש צנזורה שלא נותנת לנו להגיד גם עכשיו את כל מה שאנחנו רוצים להגיד על מה שדגן אמר בסיום תפקידו". לדעתו, על דגן היה לדבר באופן גלוי גם במהלך כהונתו.

אמיר אורן מסביר כי דגן נפגש בעבר עם עיתונאים נבחרים, על פי קביעתו של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון ובהמשך תוך תיאום עם אהוד אולמרט. לדברי אורן, המצב השתנה עם כניסתו של בנימין נתניהו לתפקיד ועל כן "דגן עשה תרגיל, אולי אפילו מארב לנתניהו", כשכינס מיד עם פרישתו מהתפקיד כ-27 עיתונאים לשיחה על משנתו.

עו"ד שריב טוען כי דווקא בתקופתו של דגן המוסד היה פתוח יחסית לתקשורת, ומוסיף כי בניגוד למה שאמר אורן, ראש המוסד נפגש גם עם עיתונאים שלא היו חביבים על ראש הממשלה שרון.

בהמשך התוכנית מראיין רוזן את דליה מזור בעקבות הדחתה מתוכנית המציאות "רוקדים עם כוכבים" ושומע ממנה על חוויותיה במהלך צילומי התוכנית של ערוץ 2 לעומת ניסיונה ברשות השידור.

לדבריה, ההפקה בערוץ 2 היתה אנושית ומקצועית בהרבה לעומת תנאי העבודה להם הורגלה ברשות השידור. מזור מוסיפה כי לתחושתה היא פוספסה בערוץ הראשון, שלא ניצל את יכולותיה לאחר שהופסקה הגשתה את מהדורת "מבט".

בסיום התוכנית מחמיא יאיר גרבוז לתוכנית "מצב האומה" ובעיקר לקומיקאי גורי אלפי.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית