בפתח התוכנית חוזה המנחה עמנואל רוזן כי כתוצאה מהמהומה שהתרחשה בעת טקס הזיכרון למתי השריפה בכרמל, יימנעו פוליטיקאים בישראל מלהופיע באירועים המועברים בשידור ישיר ומועדים לפורענות.

לאחר אות הפתיחה מתקיים באולפן דיון על אודות מלחמת הגרסאות סביב מותה של ג'וואהר אבו-רחמה. רוזן משוחח עם אבי יששכרוף, הכתב לענייני ערבים של עיתון "הארץ", עם עו"ד מיכאל ספרד, המייצג את משפחתה של ההרוגה, ועם ד"ר יועז הנדל, עיתונאי "ידיעות אחרונות" ו"מקור ראשון", על סיקור מותה של אבו-רחמה בתקשורת הישראלית.

"לא היתה פה שום עבודה עיתונאית", אומר עו"ד ספרד, "היתה פה התמסרות מוחלטת [לגרסה של צה"ל], הלאמה מרצון של עמודים 3-2 של חלק מהעיתונים" .

"חצאי שמועות", מגדיר יששכרוף את המידע שהציגו בפניו קצינים בצה"ל לגבי מותה של הפלסטינית. "שאלתי אותם שאלה מאוד פשוטה: 'האם יש לכם הוכחה?'. הם אמרו לי שלא ולכן עברתי הלאה". בהמשך מוסיף יששכרוף על עמיתיו: "לכתוב יום, יומיים, שלושה אחרי, שאחת ההוכחות לכך שבאמת היא לא מתה כתוצאה מהרעלת גז, שהבגדים שלה לא הדיפו ריח של גז – דחיל ראבאק, מה, שלחו שם כלב של יחידת עוקץ כדי לבדוק האם באמת היה לה ריח, של הגופה אני מתכוון, היה ריח לבגדים שלה של גז או לא?".

"אני, בניגוד לעו"ד ספרד ולארגוני שמאל קיצוני, דבר ראשון מטיל ספק במה שמוסרים לי. אני מטיל ספק גם בגרסה הפלסטינית וגם בגרסה של דובר צה"ל", אומר הנדל ומוסיף כי הוא נוטה לייחס אמינות לצה"ל בשל נסיון העבר. "יש חורים בסיפור הפלסטיני כמסננת", הוא מוסיף, "המסמכים מפוברקים למחצה, יכול להיות שהם רצו להאדיר מקרה קטן, יכול להיות שהם פיברקו הכול מההתחלה".

בהמשך התוכנית מתדיין רוזן עם קובי אריאלי ועם יאיר גרבוז על שיתוף הפעולה של העיתונאים ירון לונדון, יורם בינור, דנה ספקטור וקובי אריאלי עם תוכנית הריאליטי "היפה והחנון".

"אסור לאנשים כמוכם לתת יד לדבר הזה", מצטט רוזן בפני אריאלי את טורו של נועם יורן שפורסם באתר "העין השביעית". בתגובה אומר אריאלי כי "מדובר בטלוויזיה במיטבה", ומציין שהמשתתפות אולי בורות, אבל הן חכמות. לדבריו, הנשים המשתתפות בתוכנית מייצגות חתך נרחב מהאוכלוסייה. "טיפשות זה לא בידור", אומר גרבוז, וקובל על כך שתוכניות הריאליטי מתבססות על הלעגה והשפלה של משתתפיהן.

לסיום מעיר דן מרגלית על המהומה שהתרחשה בטקס הזיכרון למתי השריפה בכרמל ומזכיר שיום קודם לכן דווח כי הפריעו לשר הביטחון לנאום באירוע אחר. "אני יודע מהמשטרים האפלים ביותר שככה זה מתחיל". לדבריו, זו תחילתה של תנועת סתימת פיות כללית.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית