בפתח התוכנית "תיק תקשורת" מסביר המנחה עמנואל רוזן מדוע תאונת דרכים שגרתית, שבה היה מעורב כדורגלן מפורסם, הביאה לנפח סיקור כה גדול בתקשורת. "כאלה אנחנו כי כאלו אתם", הוא אומר לצופים וממליץ להם לא לחפש בתקשורת פרופורציות.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן עם חיים יבין, מגיש "מבט" לשעבר, ועם שלום קיטל, מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 לשעבר, על תפקידו של מגיש מהדורות החדשות, וזאת בעקבות פרישתה של מגישת מהדורת "חדשות 10" מיקי חיימוביץ'.

קיטל מספר כיצד גייס את חיימוביץ' ל"חדשות 2" לפני שנים ארוכות, עם הקמת החברה. "כשהכנסו את הקלטת של מיקי, צריך להודות, ראינו שזה זה", הוא אומר ובהמשך מוסיף: "הבנתי שטלוויזיה זה גם מדיום רגשי".

"אני חושב שלמגיש בטלוויזיה יש תפקיד מרכזי", אומר יבין, "לא סתם קוראים לו באמריקאית 'העוגן'". קיטל מוסיף כי "מגיש שמסתפק בישיבה באולפן הוא לא מגיש חדשות מספיק טוב".

בהמשך התוכנית מארח רוזן את דב גילהר מ"חדשות 10" ואת עדי מאירי מ"קול ישראל" ומשוחח איתם על משטרת ישראל ובחירת המפכ"ל החדש יוחנן דנינו.

גילהר, שיצר סדרת כתבות על אלימות משטרתית, אומר כי לדעתו "דנינו מבין שבעיית המשטרה היא לא רק בעייה תקשורתית". מאירי מדברת על החיכוך היומיומי עם דוברי המשטרה ומסבירה כי "יש למשטרה מערך ענף ורחב של יחסי ציבור, שמה לעשות - כלי התקשורת, בעיקר הכתבים הפליליים, הם לא חלק ממנו".

לדבריה, השבוע קיבלה הצעה טלפונית מדובר במשטרה לרדת מסיפור לא מחמיא על המשטרה ובתמורה לקבל ממנו סיפור אחר. "זה שוחד", היא אומרת.

לסיום מגחך ב. מיכאל את מה שמכונה "חוק הגיור הצבאי".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית