מדד שנאת החינם

ביום שלישי האחרון (20.7.10) דיווחו בחדשות ערוץ 2 ובתוכנית "לילה כלכלי" בערוץ 10 על המסחר בבורסה בתל-אביב. אלא שביום שלישי חל ט' באב, ולא התקיים מסחר בבורסה.

שער המרה

אנחת רווחה במשרד הביטחון: הקיצוץ בתקציב צומצם מ-2.7 מיליארד דולר ל-2.7 מיליארד שקל (nrgמעריב, 16.7.10).

כותרות מתנגשות

הכל נראה לכם שחור? ההורים השחורים נדהמו – הילדה יצאה בלונדינית (ynet).

שיעור בגיאופוליטיקה

ב-ynet ייסדתי את מדינת פלסטין (19.7.10).

עולם הסלולר

עירית יוסילביץ' כותבת: "הוכחה שהמיתוג עובד: ב'כלכליסט' הציגו פאי לפריסת האנטנות הסלולריות. כיתוב הנתחים שגוי, אבל לפי הצבעים אפשר לדעת איזה נתח שייך לאיזו חברה סלולרית" ("כלכליסט", 19.7.10).

באותה כתבה, שעוסקת באנטנות סלולריות, הצילום המרכזי מציג אנטנת טלוויזיה אנלוגית. "התיקונים" נאלץ להטיל על "כלכליסט" כפל קנס.

הפרינט לא מת

אתר "דה-מרקר" (19.7.10): איפה באתר שלכם נמצא עמ' 63?

סחים, הם לא מבדילים בין סוגי סמים

"מעריב" (21.7.10): השקים בתמונה מכילים מריחואנה, לא חשיש.

מחלקת "אחת שתיים שלוש ניסיון"

אולי בלה-בלה היא אחותה האובדת של ליידי גאגא (ynet, 19.7.10).

שמות

nrgמעריב (21.7.10): הפורץ שנורה למוות הוא מוחמד גנאיים. מאזן גנאיים יבדל"א הוא ראש עיריית סחנין.

וואלה (19.7.10): השוטר שנרצח הוא שוקי סופר. שוקי פורר יבדל"א הוא ראש עיריית רחובות לשעבר.

אתר "דה-מרקר" (20.7.10): כוכב סרטוני 'אולד ספייס' הוא איזייה מוסטפה. איזייה תומס הוא כדורסלן.

"ידיעות אחרונות" (21.7.10): יעקב תומרקין או טומרקין?

השמועות על מותו של מותי היו מוגזמות

בשורה אופטימית ב"ישראל פוסט" (20.7.10): "מותו של מובארק צפוי למות במהלך השנה הקרובה".

החומה הצינית

הביצועים של מתמודדי "כוכב נולד" לשירי יהודה פוליקר לא היו מוצלחים. הקליקו על המודעה לצפות בפוליקר המקורי במופע שלו (ynet, 22.7.10).

הכתבה הזאת אינה מעודדת אותי לרכוש חופשה בחו"ל (nrgמעריב, 18.7.10).

העצומה "שמים X על חברות התקשורת הגדולות!" אינה מעודדת אותי לרכוש שירותי תקשורת מבזק ומסלקום (האתר "עצומה").

אצבע ב"עין השביעית"

קורא אנונימי מעיר: "בכתבה 'יו"ר יקר' ('העין השביעית', 11.5.10) נטען כי בשנים 2008–2009 משך אליעזר פישמן שכר של 15.6 מיליון שקל מחברת מבני-תעשייה לבדה, כשעל כך הוא הוסיף באותן שנים 'לא פחות מ-19.9 מיליון שקל' אותם משך מחברת כלכלית ירושלים.

"על הכתבה חתום 'איש שוק הון' (ששמו שמור במערכת), ולכן ניתן היה לצפות שאדם כזה יקרא את דו"חות החברות שעליהן הוא כותב. לו היה עושה כן, הוא היה מגלה כי שכרו של פישמן בחברת מבני-תעשייה נכלל כבר בשכר שעליו מדווחת עבורו החברה הכלכלית ירושלים בדו"חותיה. כך שבפועל סך השכר שהעניקו לו שתי החברות ב-2008–2009 מסתכם ב-19.9 מיליון שקל, ולא ב-35.5 מיליון שקל (19.9 + 15.6) כפי שמשתמע מטיעוניו של איש שוק ההון האלמוני.


"לא ששכר כזה הולך ברגל, אבל גם טעות בסדר גודל של קרוב ל-50% היא לא בדיוק עניין זניח".

התיקונים טועים

בטור שעבר ("התיקונים" 64, 15.7.10) תהיתי: "מוסף הספורט של עיתון 'הארץ' שיצא למחרת הגמר (12.7.10) ירד לדפוס במחצית, ולא ידע לעדכן את קוראיו על נצחונה של ספרד. אבל מה התירוץ של אתר 'הארץ' (12.7.10), שהעלה את אחת הכתבות מהעיתון עם המלים 'רגע לפני שספרד הולכת אל הלא נודע'?".

עורך הספורט של "הארץ", שלומי ברזל, מתקן אותי: "הטקסט על ספרד באתר 'הארץ' הוא מטור שכתבתי לאחר נצחונה של ספרד, וההליכה אל הנודע עוסקת באפשרות להגיע לדו-קרב בעיטות עונשין, מה שהיה קורה אלמלא אינייסטה היה מבקיע ארבע דקות לסיום ההארכה. אם אתה יודע מה היה קורה בדו-קרב הזה, אשריך, תמנון".

התיקונים הגיעו מרועי צ'יקי ארד, גלעד באומן, עידן דורפמן, רחל קליגר, ויטלי מיז'יריצקי, מורן שריר, גילעד נס, חן רותם, מאור בוכניק, אורן פרסיקו, אור ברמץ, nrgמעריב והטוויטר של עירית יוסילביץ'.

נתקלתם בטעויות מעניינות בתקשורת? שלחו לינק וצילומסך (כך עושים זאת) לכתובת tikunim@kenans.net, וציינו אם ברצונכם לקבל קרדיט.