שינויי החוק שאושרו בכנסת יאפשרו את המשך שידוריו של ערוץ 10. מנחה "תיק תקשורת", עמנואל רוזן, פונה בפתח דבריו אל כל המאוכזבים מכך שהערוץ ימשיך לשדר. רוזן מציע להם לעבור לסין. שם, לדבריו, רצח אדם 23 ילדים באותו היום שבו בוצע הטבח בילדי בית-הספר היסודי בארה"ב. אלא שבניגוד לתקשורת האמריקאית החופשית, התקשורת הסינית החניקה את הסיפור. "ככה צריך", אומר רוזן בלשון סגי נהור. "למה לפרסם שלילי כשלא חייבים". אגב, בסין נפצעו 22 ילדים ומבוגר אחד באותה תקיפה. אף אדם לא נהרג.

לאחר אות הפתיחה משוחח רוזן, בעצמו עובד בערוץ 10, עם שורה של אנשי תקשורת בכירים על המשבר שפוקד את ערוצי הטלוויזיה המסחריים בישראל.

"מדינת ישראל קטנה מדי", מסביר את המשבר בשוק הטלוויזיה עוזי פלד, לשעבר יו"ר טלעד, זכיינית ערוץ 2 שהפסידה במכרז. לדבריו, אין די צופים ואין די פרסומות בישראל למימון שני ערוצי ברודקאסט.

"יש מקום לשני ערוצים", טוען מנגד מוטי קירשנבאום, עיתונאי ערוץ 10, אך אין מקום לרגולציה של הערוצים. לדבריו, הרגולציה על הטלוויזיה המסחרית בישראל התאימה לתקופה שבה הזכיונות ניתנו לערוצים, לפני שעוגת הפרסום הצטמצמה. קירשנבאום קורא "להוריד חלקים גדולים מהרגולציה הזו, שלא מתאימה".

רוני דניאל, פרשן "חדשות 2", מסביר כי גם הערוץ שלו נקלע למצוקה תקציבית וטוען כי "משהו פה לא הגיוני". לדבריו, ערוץ 2 מפסיד על אף שתוכניותיו זוכות לשיעורי צפייה גבוהים במיוחד. דניאל מוסיף כי הרשות השנייה היתה צריכה להוביל את המאבק למען הטלוויזיה המסחרית, אך לא עשתה זאת.

רפיק חלבי מתייחס למשבר שמאיים עליו ועל עמיתיו בחדשות המקומיות ומדגיש כי ביחס לערוצים 2 ו-10, "מדובר בכסף קטן". חלבי מתריע מפני התערבות שלטונית בתקשורת.

שיר זיו, מבקרת הטלוויזיה של "ישראל היום", מבקרת בפינה "מלה שלי" את המניפולציות התקשורתיות שביצעו ערוץ 10 וערוץ 2 כחלק ממאבקיהם.

בהמשך הדיון מדבר דרור פויר, עיתונאי "גלובס" ומראשי ארגון העיתונאים בישראל, על פרטי תוכנית הארגון לפתרון המשבר הכלכלי בעיתונות. בלב התוכנית הקלות ותמיכות, עקיפות וישירות, כדי לסייע לכלי התקשורת לשרוד. פויר טוען כי יישום תוכנית כזו לא יהפוך את כלי התקשורת לשבויים בידי המדינה, אלא להפך.

לסיום מדגיש אבישי עברי, מאתר "לאטמה" ורדיו גלי-ישראל, כי אין הבדל גדול בין כלי תקשורת שמבקש הקלות לבין מפעל אחר שמנסה לחמוק מחובות, למעט המסגור בכלי התקשורת, שמבדיל בין "תספורת" ל"הצלת הדמוקרטיה".

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית