עונת הכדורגל נפתחה ברגל שמאל. הליגה מקרטעת, הקבוצות הגדולות משתרכות מאחור, הרייטינג צולע, והתקשורת עוסקת בשבועיים האחרונים בקטילות חסרות רחמים. ההתאחדות נכנסה למגננה, אבל כעת החליטה לעבור למתקפה משלה. הדם הרע הוא בעיקר בגזרה מול ערוץ הספורט. בין ההתאחדות לערוץ יש מחלוקת סביב התשלום על זכויות השידור. בהתאחדות החליטו בינתיים לחלט 2.4 מיליון שקל מערבויות הערוץ, שמצדו העביר את המחלוקת לבוררות. בקרוב אמור הבורר, מאיר שמגר, להתחיל בהתדיינות.

אלא שבינתיים, טוענים בהתאחדות, העביר ערוץ הספורט את הסכסוך העסקי למימד המערכתי. לדבריהם, הביקורות והפרשנויות נגדם בערוץ הספורט מתלהמות ותוקפניות במיוחד, ונובעות מנקמנות. בתגובה נקטו בהתאחדות סנקציות פסיביות ולא טיפלו באקרדיטציות של כתבי הערוץ למשחקי החוץ של נבחרת ישראל מול לוקסמבורג ולטביה (במוצ"ש הקרוב וביום רביעי הבא). ערוץ הספורט טיפל בעניין לבדו מול ההתאחדויות של אותן מדינות.

רגל שמאל. כדורגל חופים בנתניה (צילום: פלאש 90)

רגל שמאל. כדורגל חופים בנתניה (צילום: פלאש 90)

בהתאחדות כועסים במיוחד על דבריו של רון קופמן בתוכנית "יציע העיתונות", שבה כינה את הדובר גיל לבנוני "שקרן", ואף כתב באתר הערוץ טור ארסי במיוחד ובו קטל את ההתאחדות ובמיוחד את עוזרי היו"ר – "חבורה של יסמנים שבכל יום חושבים איך לרצות את הבוס יותר, או שחשיבותם היא רק השיקול 'מה הבוס היה רוצה'".

הנה מה שאמרו השבוע בהתאחדות לכדורגל על ערוץ הספורט: "מאחורי חבילת השידורים הנוצצת שלהם מסתתרים חובות גדולים. כל הקמפיין השיטתי שלהם נגד ההתאחדות ונגד הליגה נועד, בין היתר, להוזיל את מחיר המוצר לקראת העונה הבאה (אז מסתיים הזיכיון). הם התרגלו כל השנים שמותר להם לומר על כולם מה שהם רוצים ולפרק חופשי, אבל ברגע שהודענו שאנחנו מפסיקים לטפל בהם, הם פשוט נטרפו. חבל שערוץ שבא מאהבה לספורט ולכדורגל הפך כיום לנוטף שטנה ורעל".

בערוץ הספורט בחרו שלא להגיב על הדברים.

קוד סמרטין

ביום חמישי עמוק בלילה העלה אתר טלספורט ידיעה על הגעתו האפשרית של הקשר הרוסי, אלכסיי סמרטין, למכבי תל-אביב. הידיעה התפרסמה למחרת גם ב"מעריב", שעשה פולו-אפ ביום ראשון וטרח לציין בידיעה את המלים "כפי שפורסם ב'מעריב'". אמנם לא כתבו "כפי שפורסם לראשונה ב'מעריב'", אבל גם זו דרך לומר, אצלנו זה התפרסם קודם. "מעריב" אינם חשודים בניסיון לגנוב את התהילה ממישהו אחר, אז מה בכל זאת מסתתר מאחורי הפרסום הזה? בעיקר עקיצה כלפי ספורט "ידיעות אחרונות", שהידיעה הזו לא התפרסמה אצלו. דוגמה לצורה שבה כתבי ועורכי העיתונים מתנצחים ביניהם על הכבוד והתהילה בעזרת קודים סמויים.

החי על המת

כחלק מהניסיון להעלות רייטינג, נוהג אתר האינטרנט של ערוץ הספורט לשדר משחקים בשידור חי. אלא שלשידור יש מגבלת שימוש למספר מסוים של צופים. זו בעיה שבערוץ הספורט מכירים ומנסים להיערך אליה כשמשודרים משחקים מסקרנים במיוחד, לא תמיד בהצלחה.

כך, למשל, במשחק שנערך בארץ בין שראפובה לשחר פאר קרס השידור באתר בגלל עומס. השאלה היא אם באתר למדו מהתקלה והוסיפו שרתים כדי למנוע הישנות מקרים כאלה. לא נראה שזה מה שקורה. משחק הפרידה שערכה במוצ"ש מכבי תל-אביב לניקולה ויצ'יץ' הותיר צופים של האתר מתוסכלים, אחרי שנסיונותיהם לצפות בשידור הישיר נתקלו בבלוק חוסם. התקלה נמשכה לאורך רוב המחצית הראשונה. במחצית השנייה ויתרתי. ככה מאבדים רייטינג.

לתגובות והערות: yegerm9@walla.co.il