לא בכל יום מעז עורך בתקשורת הספורט לקום ולהצליף בברנז'ה שלו. זה מה שעשה ביום חמישי יואב גולן, עורך ספורט "מעריב". בטור אישי כתב גולן על ההתנהלות החובבנית של הפועל תל-אביב, שטיסתה למשחק בצרפת ארכה 30 שעות. וכך כתב: "רק לפני חודשיים כיסחנו כולנו את הצורה לבית"ר ירושלים. המטוס הפולני החכור שהגיע לנתב"ג באיחור ועם שלל תקלות ייבש את המשלחת הבית"רית שעות בנתב"ג, ואילץ את שום ושחקניו להתקפל למלון בבירה, להשכים קום ולטוס לפולין למחרת [...] התקשורת הישראלית (גם אנחנו ב'מעריב') הסתלבטה על אנשי ההר הפרימיטיבים מירושלים, שלא מסוגלים בשנת 2008 לארגן טיסה כמו שצריך. הפשלה של בית"ר לפני המשחק בקראקוב מחווירה לעומת הפיאסקו האדום של השעות האחרונות. אבל אל דאגה, הפעם התקשורת לא תעמיד לקיר את האדומים. ככה זה אצלנו, כשבית"ר מפשלת, האשמים הם הטמבלים שמנהלים אותה, כשהפועל לא מתארגנת כמו שצריך, לוקחת ריזיקות ושמה את צווארה בצבת של קונקשנים צמודים, זו אשמת חברת התעופה".

גולן צודק, אבל הוא לא אחראי על מדורי הספורט האחרים, הוא בסך-הכל בעל הבית במדור שלו. ואיך זה נראה אצלו? כשבית"ר נתקעה באוגוסט בשדה התעופה, הכותרת בשער היתה "נתב"ג 2008" והמשנה חתך את התנהלות האלופה. הפעם, כשהפועל תל-אביב פישלה, בשער ספורט "מעריב" בקושי אפשר היה למצוא הפניה צנועה שסיפרה על המקרה. מוזר איך עורך שטוען שהיה צריך לשפד גם את הפועל תל-אביב לא עשה זאת בעצמו, ובמקום זאת בחר לבקר את הקולגות. את מי בדיוק אתה מבקר ולמי אתה מטיף?

חשופים בצריח

כל גוף תקשורתי אוהב לטפוח לעצמו על השכם בעקבות חשיפה ראשונה. כשמדובר בעיתון החגיגה תמיד גדולה יותר, בגלל התחרות הפרועה מצד אתרי האינטרנט. בספורט "ידיעות אחרונות" יודעים טוב מכולם איך לנפח נוצות טווס ולזעוק, הללויה, שוב עשינו זאת! בגליון ערב החג התהדרו שם בשני פרסומים ראשונים מיום האתמול, האחד על כתבי אישום נגד שופטי כדורגל שהגישו דו"ח הוצאות כוזב, והשני על יו"ר בני-יהודה שהודיע על התפטרותו.

בכותרת המשנה על היו"ר המתפטר נכתב: "בעקבות חשיפת 'ידיעות אחרונות': אי-ודאות בבני-יהודה". שימו לב לניסוח: אי-הוודאות בבני-יהודה לא התרחשה בגלל התפטרות היו"ר, אלא בגלל הפרסום ב"ידיעות אחרונות". כלומר, אלמלא הם, לא היה קורה כנראה שום דבר.

ביום חמישי המשיכו ב"ידיעות אחרונות" במסע השבחים העצמי. סיפור השופטים שסרחו המשיך לקבל כותרת פותחת באחד העמודים, עם לוגו אדום – "חשיפת 'ידיעות אחרונות'". הידיעה עצמה סתמית ודי ממוחזרת, אבל העיקר שיוכלו להבליט את החשיפה פעם נוספת. וזה לא הכל: בכותרת הפותחת בשער יש טפיחה נוספת על כתף המוזסים, בזכות צילום שפירסמו ביום שני – פגישה בין היו"ר הנוכחי של הפועל תל-אביב ובין זה שאמור להחליף אותו בעונה הבאה. בכותרת המשנה נכתב כי הצילום הפתיע את חברי ההנהלה האחרים. אולי הפתיע, אבל לבעלי הזיכרון הקצר מאוד בספורט "ידיעות אחרונות" ראוי להזכיר כי מדובר בעצם בסוג של פולו-אפ ל"מעריב", שלפני כחודשיים היה הראשון לפרסם את המגעים האלה. "ידיעות אחרונות" הפסידו את הסיפור הראשוני, ואת זה לא כל קוראיהם יודעים. בעיתון של המדינה חיכו לשעת כושר כדי להניח את ידם הכבדה על האייטם, ולהכריז קבל עם ועולם – זה שלנו, זה גם כן.

הגיהינום עלינו


את מנוחת החג הפר אתר ONE בכותרת ראשית אלימה: "אנחנו בוערים, מחכה להפועל תל-אביב גיהנום כאן". בכותרת המשנה מסופר על קבלת פנים לוהטת שמכינים אוהדי סנט אטיין, יריבת הקבוצה הישראלית במוקדמות גביע אופ"א. לחשוש לחיי שחקני הפועל וקומץ אוהדיה? לא בדיוק. בכתבת וידיאו מראיינת כתבת האתר שנשלחה לצרפת, יופ ציוני, אוהד צרפתי נינוח, נחמד וחייכן שמספר על האווירה במשחקי קבוצתו. ציוני שואלת אותו אם יהיה גיהנום, והאוהד עונה בהיסוס: "כן, כמו גיהנום"... וצוחק מעט במבוכה. כל זה הספיק לכותרת ראשית, שכל תכליתה התלהמות ולכידת רייטינג.

מי ייתן ותכלה שנה וקללותיה, כולל הרעות החולות מהסוג הזה.

לתגובות והערות: yegerm9@walla.co.il