סגירת חשבונות בשיטות משונות היא לחם חוק של חלק גדול מתקשורת הספורט. אבל גם מי שחושב שראה הכל מופתע כל פעם מחדש. למשל מהסיפור המוזר הזה: אתמול פירסמו באתר ONE צילום ממסיבת עיתונאים שערך פיני גרשון, מאמן מכבי תל-אביב הנכנס. בצילום נראה מיקרופון ועליו הלוגו של ערוץ הספורט, המתחרה ב-ONE. מה עושים? הכי פשוט זה להגדיל את הצילום ולחתוך אותו כך שמה שאינך רוצה שייראה פשוט ייעלם מהפריים. ואפשר לקחת מחק, או טיפקס, או פוטושופ, למחוק את הלוגו הלא רצוי ולשתול במקומו משהו אחר. ONEהלך על האופציה השנייה, הנאורה.

הבלוגר שושו השועל חשף כי ב-ONE שתלו תחילה את הלוגו שלהם במקום זה של ערוץ הספורט, כך שבצילום נראו שני מיקרופונים עם הלוגו של אתר ONE. זמן קצר לאחר מכן החליטו ב-ONE לוותר על הפרסום העצמי הכפול ולהפעיל את שיטת הטיפקס: הצילום החדש הראה מיקרופון שהקובייה שלו לבנה, ללא שום לוגו.

יש ילדים שעוצמים עיניים מול הצ'ילבות שלהם, ובכך מבחינתם הם לא קיימים. הלוגו של ערוץ הספורט בולט בצילום? אין בעיה, בואו נמחוק אותו, והוא לא יהיה קיים יותר. האמת? קשה לקרוא לזה אפילו משחק ילדים. אתר ONE סובל ממספיק בעיות, כאלו שצריך המון זמן בשביל לנסות לטפל בהן. אבל איך ימצאו שם זמן לעבודה עיתונאית כשעסוקים במשחקי פוטושופ וזיופי תמונות.

טור חדש, יד ראשונה, בלי אחריות

אריה מליניאק כותב כמו שהוא מדבר: רהוט, אינטליגנטי ושנון. מהיחידים בספורט "ידיעות אחרונות" שבזכותם שווה לפתוח את העיתון. לפני חודש קיבל מליניאק עמוד שבועי ("מליניאק ברביעי"), שם הוא כותב את הגיגיו. טור ראוי וחשוב, שגדולתו גם בכך שהוא דוחק את הצהוב של כתבי המדור. עוד ייאמר לזכותו של מליניאק: הוא ואני אוהדים אותה קבוצת כדורגל מהמכתש בגבעתיים (סוג של גילוי נאות).

ברביעי שעבר הקדיש מליניאק את רוב העמוד לפיני גרשון, וכתב בין היתר: "בואו תרשו לי להמר: שום סכום לא יחזיר את פיני לישראל בשנה הקרובה. גם אם יעמדו בנתב"ג אלף ילדים וישירו במקהלה 'פיני אוהבים אותך', וגם אם יציעו לו את נבחרת ישראל. פיני לא יחזור לגור בישראל לפני שיסתיימו שלוש שנים לשהותו בחו"ל, כי אזרח ישראלי שחי ועיקר עסקיו מחוץ לישראל יותר מ-330 יום בשנה, זכאי לפטור ממס הכנסה".

את הדברים האלה כתב מליניאק רגע לפני שקרקס פיני גרשון היכה כאן בכל עוצמתו. ביום שישי כבר החלו הספקולציות מי יהיה המאמן הבא של מכבי תל-אביב, אבל גם שלושה ימים לאחר מכן התבצר מליניאק חזק בעמדתו. ביום שני הוא קיבל את כפולת האמצע כדי להמר על המועמדים להחליף את אפי בירנבוים, וכך כתב בהתייחסותו לגרשון: "קוראי המדור קיבלו ממני ביום רביעי האחרון הסבר מפורט למה פיני לא יאמן קבוצה בישראל בשנה הקרובה. אלו שניסו לדחוף את מועמדותו בסוף השבוע הם גונבי דעת, שפעלו בכוונה למוטט את בירנבוים".

אלא שכבר באותו לילה דלקו האורות ברחוב מוזס עד מאוחר: גרשון מונה למאמן מכבי תל-אביב. אפשר היה לצפות ממי שטעה שיתייחס לכך. טעית והטעית? תסביר את עצמך ותתנצל. בכל זאת, הקוראים סמכו על המלה של פרשן אמין. אבל מליניאק דילג מעל העניין כאילו לא היה, והתייחס עניינית למאמן החדש ("אין מינוי יותר טוב"). חבל מאוד.

הפר הקדוש

אבי נמני, מאמן מכבי תל-אביב, הועמד השבוע לדין משמעתי בהתאחדות לכדורגל לאחר שהתפרץ בסיום ההפסד בדרבי כלפי שופט המשחק. כמה מדורי ספורט ניסו להצניע את ההתפרצות של אליל ההמונים והבליטו יותר את דו"ח השופט אלון יפת, שציין את המקרה בצורה מינורית. מי שעשה במקרה הזה עבודה עיתונאית טובה היה ספורט "הארץ", שנתן לקורא שפתיים לתמלל את מה שאמר נמני לשופט, על-פי צילומי הטלוויזיה. מהדברים השתמע שנמני התלהם ואיים על השופט ("בוא, אני אראה לך מה זה. חכה חכה, אני אראה לך מה זה").

דייני ההתאחדות לא כל-כך התחשבו בדו"ח הסלחני של יפת, והתרשמו יותר ממה שראו בטלוויזיה, כשגם גרסת "הארץ" תרמה כנראה להחלטתם. גזר הדין: נמני הורחק ממשחק אחד ומעוד שניים על תנאי. במכבי תל-אביב טענו שהעונש חמור והאשימו בכך את התקשורת. במכבי קצת שכחו שהם הקבוצה המפונקת ביותר בתקשורת הספורט, כשנמני עצמו זוכה בדרך כלל ליחס של פר קדוש. גם הביקורות שהוא מקבל מדי פעם נכתבות לרוב ביד רכה ורחומה.

ראוי לזכור שלפני שבועיים פירסמו ב"ידיעות אחרונות" תחקיר על קבוצות כדורגל המעסיקות מאמנים ללא תעודה. התחקיר פירט כמה דוגמאות מקבוצות זניחות בליגות נמוכות, אבל לא הזכיר במלה את נמני. לסמכות המקצועית העליונה במועדון הפאר אין אפילו תעודה של מאמן זוטר, אבל רוב הכתבים המסקרים את מכבי תל-אביב משתדלים לא לעסוק בנושא, פן ירגיזו אותו. המאמן אמנם קיבל מההתאחדות היתר זמני לנהל משחקים מהקווים, אבל כשהוא מתפרץ על שופט ואחר-כך חוטף, המועדון מתנהג כמו הקוזאק הנגזל וממהר להאשים בכך את התקשורת. והעיתונאים? הם רק ימחו את הטיפות מהפרצוף וימשיכו לחכות לגשם.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il