בפתח התוכנית מחמיא המנחה עמנואל רוזן לפרשן הצבאי של חדשות ערוץ 2 רוני דניאל ומיד בהמשך מסביר שלצד זאת, על דניאל להשיב לשאלות בדבר תמלילי השיחות שלו עם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, שנחשפו בדו"ח מבקר המדינה על מסמך הרפז.

פרשת הרפז מעסיקה את "תיק תקשורת" גם לאחר אות הפתיחה. רוזן משוחח עם אילה חסון, עיתונאית ערוץ 1, ועם ד"ר ראובן פדהצור, הכותב ב"הארץ", על המחנאות בסיקור פרשת הרפז.

חסון ממליצה לצופים לנבור בארכיונים המקוונים כדי לראות כיצד סוקרו הרמטכ"ל אשכנזי ושר הביטחון אהוד ברק בטרם נחשף מסמך הרפז. "אתה כחוט השני רואה את הדברים מתקדמים", היא אומרת. על עצמה בתקופה זו מעידה חסון: "אני לא חושבת שהייתי בכלל איזשהו כלי או משהו במשחק".

לדברי חסון, מרגע שהחלה לחקור בפרשה, וביקשה לפרסם ממצאים המאירים את הרמטכ"ל דאז באור שלילי, החלה "מלחמה" מולה. "מנסיונות להשפיע על המנהלים שלי באופן הבוטה ביותר, דרך איומים סמויים, דרך הפעלת קולגות נגדי", היא אומרת.

"מהרגע הראשון שהמסמך פורסם, היתה פה לא עיתונות מגויסת, אלא מתגייסת", אומר פדהצור, "והיו שני מחנות מאוד ברורים". חסון אינה מסכימה לחלוקה זו ומפרידה בין מי שהשמיץ והילל לבין מי שדיווח על עובדות בלבד. "אתם משטיחים את הדברים", היא טוענת.

בהמשך הדיון אומרת חסון כי "מבקר המדינה פחד מהעיתונות". לדבריה, בחומרי החקירה היה גם מידע רב על מעורבות התקשורת, על האופן שבו הופעלו עיתונאים על-ידי גורמים שונים שהיו מעורבים בפרשה. חסון טוענת כי היה גורם במשרד המבקר שרצה לחשוף את המידע לציבור, אולם המבקר בדימוס מיכה לינדנשטראוס לא רצה שחומרים אלה יראו אור.

בפינה "מלה שלי" תוהה הילה אלרואי, כתבת הבריאות של "חדשות 10", מדוע המשבר במערכת הבריאות בישראל אינו תופס מקום בשיח הציבורי לקראת הבחירות לכנסת.

סקרי דעת קהל הם נושא נוסף שבו עוסקת התוכנית הנוכחית. רוזן משוחח עם הסוקר פרופ' אבי דגני, הכתב הפוליטי של קול-ישראל יואב קרקובסקי ומנכ"ל ארגון קשב יזהר באר על מקומם של הסקרים בתקשורת של ימי בחירות.

קשב מזהיר מפני אי-שקיפות בסקרים, שמובילה לאפשרות לבצע מניפולציות בנתונים. דגני טוען כי הסקרים הם מידע וכי הוא מבצעם כראוי. קרקובסקי אומר כי אינו אוהב סקרים והיה מעדיף שלא יתפסו מקום כה מרכזי בתקשורת.

לסיום, בפינה "מלה שלי" טוען נתי טוקר, כתב המדיה של "דה-מרקר", כי במערכת הבחירות הנוכחית משקיעות המפלגות את מירב המאמצים בזירה המקוונת.

התוכנית "תיק תקשורת" משודרת בערוץ 23 ובאתר הטלוויזיה החינוכית