מתוך חשבון הטוויטר של הפעיל המצרי ואאל רונים (צילום מסך)

מתוך חשבון הטוויטר של הפעיל המצרי ואאל רונים (צילום מסך)

"מדינת טוויטר" מושכת מיליונים ממדינות ערב, ומאז "האביב הערבי", שפרץ לפני קצת יותר משנה בתוניסיה, הולך וגדל מספר בעלי החשבון, המונים עתה לפחות שישה מיליון. ביניהם בולטים פוליטיקאים מצרים, בשל הפופולריות של הרשת החברתית בארץ הנילוס.

אך לא רק שם; הציוץ מפתה שלל מנהיגים ובכירים בעולם הערבי, שהבינו שכדי לתקשר עם הצעירים יש לדבר איתם בשפתם, או לפחות באופן ישיר ובקיצור.

המובילה במספר העוקבים בטוויטר מבין הדמויות הערביות היא המלכה ראניה, רעייתו של מלך ירדן עבדאללה, עם למעלה ממיליון ו-800 אלף עוקבים. "שתהיה שנת יציבות, בנייה ושגשוג", איחלה לחבריה לציוצים לרגל השנה האזרחית החדשה, הטומנת בחובה לא מעט איומים על יציבות שלטונו של בעלה. אגב, לחמותה, המלכה נור, אלמנת המלך חוסיין, כ-124 אלף עוקבים.

אחרי ראניה חוסיין במדד הפופולריות של טוויטר מצייץ שיח' מוחמד בן-ראשד, מושל דובאי וראש ממשלת האמירויות, עם למעלה מ-580 אלף עוקבים. אחריו ד"ר מוחמד אל-בראדעי, המתמודד על נשיאות מצרים, עם 410 אלף עוקבים.

גם שלושת המקומות הבאים שמורים למצרים: הפעיל המצרי המפורסם ואאל רונים עם 282 אלף עוקבים; חבר הפרלמנט המצרי ופעיל המהפכה עמרו חמזאווי עם למעלה מ-230 אלף עוקבים; ואיש העסקים המצרי ומייסד מפלגת המצרים-החופשיים, נגיב סווירס, עם 228 אלף עוקבים.

עוד במצייצים: ראש ממשלת מצרים לשעבר, עיסאם שארף, עם 228 אלף עוקבים; הנסיך עבד אל-עזיז פהד אל-סעוד, שר המדינה בסעודיה, עם 158 אלף; ושני המתמודדים על נשיאות מצרים, חמדי סבאחין (112 אלף) ובותיינה כאמל (99 אלף). בלבנון עוקבים אחר ראש הממשלה לשעבר, סעד חרירי, לפחות 64 אלף גולשים.

במדינות המפרץ נמצא כי שרי החוץ הם המצייצים המצטיינים, אם כי הנסיכה הסעודית אמירה א-טוויל, רעיית הנסיך והמיליארדר וליד בן-טלאל, מובילה עם 93 אלף עוקבים. עבדאללה בן-זאיד, שר החוץ באמירויות, מעדכן את 61 אלף עוקביו בהתרחשויות אקטואליות ואף דן איתם בנושאים פוליטיים וחברתיים. "מה שמעודד אותי הוא התלהבות העוקבים אחרי וסבלנותם", אמר בן-זאיד לרשת אל-ערביה. "אני מנסה להיות 'אני' בלי שום קוסמטיקה, ואף מגיב על רעיונות שמעלים האנשים המצייצים בטוויטר".

אחרי שר החוץ של האמירויות במדד הפופולריות בטוויטר נמצא השיח' חאלד אל-חליפה, שר החוץ בבחריין, עם 56 אלף עוקבים. אל-חליפה היה בין הפוליטיקאים הערבים הראשונים ברשת החברתית, והוא משתף את העוקבים אחריו בתמונות אישיות ממסעותיו מסביב לעולם ומעניק לתיירים ביניהם טיפים אישיים. אחריו ברשימה שר ההסברה הסעודי עבד אל-עזיז חוג'ה, עם כ-49 אלף עוקבים. "החברים שלי בטוויטר ובפייסבוק הם היועצים והמבקרים הטובים ביותר שלי", הוא צייץ השבוע.