ברוכים הבאים לליגת נערות ב' בכדורסל. אמנם ליגה זניחה, אמנם ענף ספורט שני בפופולריות שלו, אמנם נשים צעירות מאוד, ובכל זאת, ספורט "ידיעות אחרונות" מתכבד לפתוח בפני קוראיו צוהר רחב לליגה הזו. מדור ספורט או לא מדור ספורט?

המפרגנים למהלך המפתיע יכולים לסכם בשתי מלים: כל הכבוד. בכל זאת, לא מדובר בעלון מטעם ליגת נערות ב', אלא במדור הספורט הנקרא ביותר בישראל. מדור שעוסק בעיקר בכדורגל ישראלי, עוד קצת כדורגל מהעולם, וגם במכבי תל-אביב בכדורסל. שאר הליגות, שלא לדבר על ענפי ספורט אחרים, מקבלים בו במה מצומצמת ורק לעתים רחוקות. יש רק יוצאת מהכלל אחת, שמקבלת יחס השמור ל-VIP.

התברכה ליגת נערות ב' ונהנות הקבוצות המשחקות בה מהעובדה שאחת השחקניות, מקבוצת בני-הרצליה, היא קרן מוזס, בתו של נוני מוזס, המו"ל של "ידיעות אחרונות". בת 16, שחקנית כדורסל מצטיינת (כמו אביה בצעירותו), שאם תתמיד לשחק, אולי תגיע רחוק. מאז שעלתה מוזס הצעירה לקבוצת הנערות של בני-הרצליה, לפני כשנתיים, מסוקרת הליגה הזו בספורט "ידיעות אחרונות" בצורה די שוטפת. קוראי העיתון זוכים לעדכונים שוטפים על תוצאות הליגה, מדי פעם גם כמה שורות ספציפיות על הישגי הקבוצה, וכשזורחת השמש והקרן מתעלה באמת, אפילו יקראו כמה נקודות קלעה וכמה ריבאונדים קטפה, ופה ושם אפילו יזכו לשזוף עיניים בתצלום שלה.

ספורט "ידיעות אחרונות", עמ' 10, 3.5.09

ספורט "ידיעות אחרונות", עמ' 10, 3.5.09

כך היה ביום חמישי בערב, כשקרן מוזס ובני-הרצליה שיחקו בגמר הגביע לנערות. לאירוע המסקרן נשלחו לא פחות משני כתבים וצלם. משלחת שלא נשלחת גם למשחקי כדורגל בליגת-העל. ביום חמישי פורסם בספורט "ידיעות אחרונות" דיווח לקראת המשחק, ביום שישי פורסמה ידיעה גדולה על זכיית בני-הרצליה בנערות ב' ואליצור חולון בנערות א' בגביע המדינה, כולל תמונות של הקבוצות הזוכות. ואם הסיקור הזה לא מספיק, יש גם בונוס: ביום ראשון, העמוס בדרך כלל, הקצו ב"ידיעות אחרונות" חצי עמוד לפולו-אפ לשתי הקבוצות, כולל ראיונות עם שתי מצטיינות המשחקים ותצלומיהן, לאחת מהן קוראים קרן. קרן מוזס.

עיני לא צרה בקרן מוזס, לא בקבוצה שלה ולא בליגת נערות ב'. מדובר בענף ספורט שמסוקר במדור ספורט, וכך צריך להיות. רק עניין אחד מטריד: אם בספורט "ידיעות אחרונות" החליטו לתת במה נרחבת לספורט נשי צעיר, מה עם ליגות אחרות? מה עם דיווחים מליגת המשנה לנוער בכדורגל? איפה יש סיקור מליגות נערים בכדורגל, או קבוצות נוער ונערים בכדורסל, בנים ובנות? ברחבי הארץ פועלות כ-200 ליגות בכדורגל ובכדורסל, החל מבוגרים ועד קבוצות טרום (ילדים בני 8-7). "ידיעות אחרונות" לא מסקר את הנעשה בהן, לא מדווח בקביעות על תוצאות, ורק מדי פעם מפרסם במיטת סדום שבועית, במדור "באים קטנים", שניים-שלושה סיפורים קצרים על צעירים.

דוגמה מצוינת ליחס מיוחד שעבר את גבול הטעם הטוב אפשר היה לראות בספורט "ידיעות אחרונות" של יום שני: ידיעה קצרה דיווחה על המשחק הצפוי באותו ערב בליגת נערות ב', בין בני-הרצליה לרעננה, כולל מקום ושעה (עניין נדיר כשלעצמו). לשווא חיפשתי מלה אחת על אירוע סנסציוני שהתרחש יום קודם, כשנערי גליל עליון/החולה הפתיעו בחצי גמר הפלייאוף את מכבי תל-אביב, ונערי כפר-סבא ניצחו את חולון. שווה לא פחות, אם לא יותר, מחצאי הגמר של נערות א' ו-ב'. אבל "ידיעות אחרונות" לא טרח לשלוח אפילו רבע כתב, בטח שגם לא צלם.

"ידיעות אחרונות" הוא עיתון פרטי, וזכותו של בעל הבית להקצות שטח נרחב בעיתון כדי לשמח את בתו ואת חברותיה. אבל "ידיעות אחרונות" הוא במידה רבה גם עיתון ציבורי. הוא זה שהמליך את עצמו והמציא את הסלוגן הרהבתני "'ידיעות אחרונות' העיתון של המדינה". זה כ-30 שנה הוא כזה מבחינת התפוצה והחשיבות. אבל כנראה שאפילו ב"ידיעות אחרונות" לא מאמינים בסלוגן של עצמם. "ידיעות אחרונות" העיתון של המדינה? קודם כל ולפני הכל – "ידיעות אחרונות" הוא העיתון של המשפחה.

ובינתיים, בערוץ הספורט

נערות ב' כיכבו בגמר הגביע גם בערוץ הספורט, שהעביר את משחקן בשידור ישיר. במהדורת "חדשות הספורט" ביום חמישי בלילה דיווחו על הניצחון של נערות הרצליה בראשות קרן מוזס, ושום מלה – שום מלה! – על הפיינל-פור של היורוליג שהתקיים למחרת.

שלא לדבר על מחדל ה-NBA בערוץ הספורט. תחילת הפלייאוף העניקה כמה סדרות מפוארות, אבל ערוץ הספורט לא רק שלא שידר, הוא גם לא סיפק שום הסבר לאלפי צופים ממורמרים. כמה מהם אף נשבעו להתנתק במחאה מחמש פלוס לייב. נראה אותם.

שבוע שלם הבטיחו בערוץ הספורט שהמשחק בין ריאל מדריד לברצלונה ישודר בטכנולוגיית HD. דבר אחד שכחו: לוודא עם הספרדים. רק כשהחל המשחק התברר שבגלל עניינים פנימיים, הספרדים לא שידרו ב-HD. בערוץ הספורט התנצלו במהלך המשחק, ויצאו מזה בחיוך במחצית כשמודי בר-און "האשים" את הרגולטור הציוני, שידיו הארוכות הגיעו עד ספרד. אותי זה הצחיק, את אלה שקיוו לראות את המשחק ברזולוציה גבוהה – קצת פחות.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il