מהלך איחוד המערכות של רשת "העיר" (לשעבר רשת שוקן), שעליו הוכרז לפני למעלה משלושה חודשים, החל כעת לצאת אל הפועל, עם חיסול דרגי העריכה והגרפיקה במקומונים ברחבי הארץ וריכוזם במערכת אחת בתל-אביב.

כשהמהלך יצא לדרך הוא נעטף באריזה של אופטימיות, תוך הבטחה ליצירת "נבחרת חלומות" של עורכים. בסדרה של פגישות במערכות העיתונים שקיימו אז ראשי הרשת, המנכ"ל ישראל גולדשטיין והעורך הראשי אבי סולומון, הודגש הרצון ליצור עיתון "איכותי וחדשני", והוצנעה כמעט לחלוטין התחזית לפיטורים וצמצומים בכוח האדם. בזמנו, כשהתבקשו לענות על כך ישירות, אמרו ראשי הרשת לעובדים המודאגים כי המהלך "לא נועד לפטר עובדים".

כעת מתחילה להצטייר תמונה אחרת, של צמצומים, קיצוצים ופיטורים. בעוד כתבי המקומונים כנראה שומרים על תפקידם, בעלי תפקידים אחרים מוצאים את עצמם בחוץ. במערכת "כאן דרום", למשל, פוטרו לאחרונה רכזת המערכת וכל מחלקת הגרפיקה (שתי גרפיקאיות). ב"מלאבס" פוטרה לא מכבר גרפיקאית, ולאחרונה קיבלה גם סגנית העורך מכתב פיטורים. במקומון הירושלמי "העיר כל העיר" צומצמה בעבר מחלקת ההגהה מחמישה לשלושה מגיהים, אחר-כך לשניים, וכעת קיבלו גם שני אלה הודעה על סיום עבודתם.

בתל-אביב יפרוש בקרוב מתפקידו סגן עורך "עכבר העיר", אור בן-ברק, ויוחלף על-ידי ערן לאור. פרישתו באה על רקע הפסקת עבודתם של כמה כותבים ב"עכבר העיר", אם בשל פיטורים ואם בשל התפטרות על רקע שינויים בתנאי עבודתם ושכרם. לכתבת קליה מור, למשל, האחראית על מדור "טייק אוויי", הוצע להמשיך לכתוב את המדור ללא תמורה כספית, אלא בעבור החזרים על המנות המוזמנות בלבד. כותבים במדורים אחרים התבשרו על קיצוצים של כשליש מהשכר שקיבלו עד כה. כמו כן עורכת מדור האמנות פוטרה, ומלבד זאת עזבו או יעזבו בקרוב עוד ארבעה כותבים לפחות.

אחד מעובדי מערכת "עכבר העיר" של תל-אביב, שביקש להישאר בעילום שם, אמר ל"העין השביעית" כי בחודשים האחרונים, מאז שהוכרז על מהלך איחוד המערכות, העובדים שרויים בחוסר ודאות גמור. "אף אחד לא דיבר מעולם עם המערכת ואמר לה מה יהיה", הוא אמר, "הכול עובר בשמועות".

עובדים ברשת מספרים על דרישה לעבוד שעות נוספות ולהגדיל את התפוקה תמורת תשלום זהה ואף פחות מבעבר, על מידור תקיף של המהלכים הצפויים ברשת, על אווירת קיצוצים קדחתנית ועל חוסר ודאות מעיק, שהיה ונותר בעינו.

יש לציין כי על-פי חוק, התפטרות על רקע הרעת תנאים שקולה לפיטורים ומזכה את העובד במלוא הפיצויים המגיעים לו.

אסף שלונסקי, עורך "עכבר העיר" תל-אביב, אישר את דבר עזיבת סגנו.

תגובתו של מנכ"ל רשת "העיר", ישראל גולדשטיין, לא הגיעה עד לרגע הפרסום.