מגבילית המוחות

ynet הבטיח אתגר טריוויה באזור המונדיאל שלו, והוכיח כי האתגר היה קצת גדול אפילו על מי שחיבר אותו. 16 שאלות די פשוטות, שבכמה מהן הצליח האתר לטעות, להתבלבל ולהטעות.

הנה הכשלים: שאלה 5 לא נכונה: צפון-קוריאה ניצחה את איטליה בשלב הבתים ולא ברבע הגמר. התשובה לשאלה 7 היא טעות: ישראל לא סיימה את שלב הבתים במונדיאל 1970 במקום השלישי, אלא במקום הרביעי האחרון. הניסוח של שאלה 4 לא נכון ("מיהו מלך השערים במפעל הגביע העולמי לדורותיו"): אם מדברים על "לדורותיו", אז רונלדו הוא התשובה, ולא פונטיין.

שאלה 10 היא השערורייה הגדולה: זאגאלו היה הראשון כבר ב-1970 שזכה במונדיאל כשחקן וכמאמן, ולא בקנבאואר. למעשה, רק שניים זכו גם כשחקן וגם כמאמן, ומאוד קשה להתבלבל בסדר. הניסוח של שאלה 12 לחלוטין לא מוגדר: למה רונלדו הוא התשובה הנכונה ל"מי הוביל את ברזיל לזכייה ב-2002", ולא המאמן סקולארי?

בקיצור, לפני שמבקשים מהקוראים להתמצא בפרטים, כדאי שקודם ב-ynet יעשו שיעורי בית.

3 קטנות

כבוד השופט. במסיבת העיתונאים לקראת שני ערבי הפיינל-פור, החל ויכוח קשה בין מאמני הקבוצות אם השיפוט הוא בעד מכבי תל-אביב או נגדה. פיני גרשון, מאמן מכבי תל-אביב, טען כמה ימים קודם לכן כי לקבוצתו יש בעיה עם שופטים מסוימים. באירוע שלפני, הוא חזר והתחנן בפני העיתונאים: "ביקשתי מכם להכין שיעורי בית ולא הכנתם שיעורי בית". אחרי הבקשה המפורשת שלו היה זה טבעי שעיתונאים רבים ינברו בנתונים ויבדקו אם גרשון צודק, אבל רק "מעריב" הרים את הכפפה עם יופי של בדיקה: עם אלה שופטים מכבי מנצחת יותר ועם אלה פחות.

קם המלפפון והיכה את הגנן. אביעד פוהורילס כתב ב"מעריב" של יום שישי, בעמ' 3, על הזכייה של גלבוע/גליל ועודד קטש. בטעות ציין כי את האליפות של גליל עליון ב-1993 השיגו אז פיני גרשון וקטש כמאמן ושחקן. גרשון וקטש לא זכו יחד עם הגליל; טעות נסלחת על רקע הלחץ האדיר של דדליין יום חמישי עמוק בלילה. אבל התיקון בגרסה שהופיעה ב-nrg היה קצת מגוחך. כך נכתב בעיתון: "17 שנה אחרי האליפות ההיסטורית שפיני וקטש השיגו אז, כמאמן ושחקנו, בגליל, כשהדיחו את מכבי, קם התלמיד על רבו והיכה אותו במט סנדלרים מהמם". וכך נכתב ב-nrg ספורט: "17 שנה אחרי האליפות ההיסטורית שפיני השיג כמאמן בגליל, כשהדיחו את מכבי, קם התלמיד על רבו והיכה אותו במט סנדלרים מהמם".

פוסטר אליפות. שלא כמו אחרי האליפות בכדורגל, אחרי האליפות בכדורסל ויתרו ב"ידיעות אחרונות" על צירוף פוסטר של האלופה לעיתון. באמת חבל לבזבז נייר על קבוצה קטנה מהיישוב גן-נר שבמועצה אזורית גלבוע. ב"מעריב" נתנו לקבוצה את הכבוד המגיע לה, והפעם למדו את הלקח מפוסטר הפועל תל-אביב שלהם, שהתגלו בו ראשים שתולים. הכדורסלנים שהצטרפו במהלך העונה לא היו שותפים לתצלום, שבוצע בתחילת העונה, אלא צורפו בצד התצלום. אולי משום שבצילום המקורי לא היו מספיק גופות שניתן היה לשתול עליהן ראשים. 

לתגובות: yegerm9@walla.co.il