ההחלטה של אגודת העיתונאים לגייס ספונסורים לכנס אילת לעיתונות 2008 עוררה ביקורת על העירוב בין הדיונים העיתונאיים ובין התכנים המסחריים, שבאה לידי ביטוי בין השאר בפאנל תלוש ותמוה על תיירות באילת, בהשתתפות ראש עיריית אילת, שהיה בין נותני החסות של הכנס.

גם כאן היה מי שהשתין מהמקפצה – מכבי שירותי בריאות. אנשי מכבי לא הסתפקו בלוגו שלהם על כרזות הכנס, בחסות על ריצות הבוקר ובדוכנים שנפרשו ליד אולמות הדיונים שבהם הוצעו למשתתפים בדיקות רפואיות שונות. מכבי צירפה לתיקים שחולקו לבאי הכנס מכתב שבו מנכ"ל הקופה, ד"ר אהוד קוקיה, "קורא לכולכם לשמור על בריאותכם, ובמקביל לנצל את ההשפעה הרבה שלכם כדי לשפר את הבריאות של כולנו".

כיצד נשפר את הבריאות? כמובן, נעזור לקופות-החולים. קוקיה קרא לאנשי התקשורת לדבר עם פוליטיקאים בראיונות על יחסם לסל התרופות, ביטול ההשתתפות העצמית, הכללת תרופות מצילות חיים בסל ו"השבת האפשרות לקופות-החולים להציע תרופות אלה בביטוחים משלימים". במלים פשוטות, העיתונאים מתבקשים לפעול בקרב הפוליטיקאים כלוביסטים בשירות האינטרסים של מכבי. וזה כבר עירוב תוכן מערכתי ותוכן מסחרי מאוד לא בריא. באירוניה לא-מודעת קרא ד"ר קוקיה במכתבו גם ל"מניעת הפוליטיזציה במערכת הבריאות".

תגובות ניתן לשלוח לאימייל ido@room404.net