בימים שהספורט השתלט על כל חלקה טובה בזכות המונדיאל, באה ההודעה המפתיעה של חברת הכבלים הוט כי החל מיולי היא מפסיקה את ההתקשרות עם ESPN – ערוץ הספורט האמריקאי הנחשב לאחד הטובים והאיכותיים בעולם, ושערוץ הספורט הישראלי נבנה בצלמו וברוחו. עבור צרכני הספורט האמריקאי בישראל, ולא רק עבורם, ESPN הוא מקום מפלט מרענן לחוויות צפייה במשחקים מה-NBA, כדורסל המכללות, הוקי, פוטבול, בייסבול, טניס וגולף, וכמובן מהדורת חדשות הספורט המרהיבה.

באחרונה, בעקבות סיום החוזה, דרשה הוט מ-ESPN לקצץ 75% מהסכום שהיא גובה. דרישה כזו כמוה כהודעת פיטורים משפילה. הוט הוכיחה בכך שהיא אינה מעוניינת באמת במוצר האמריקאי. לא ברור למה. באתר הרשמי של הוט עדיין אפשר למצוא המלצה חמה על ESPN: "התמכר לערוץ הספורט שבו הכל קורה". כמה מהלקוחות באמת התמכרו, ועכשיו פתאום לוקחים מהם את הערוץ.

במודעות שפורסמו ביום שישי האחרון מטעם ESPN במרבית מדורי הספורט בעיתונים נכתב: "ערוץ הספורט הגדול בעולם מודה לצופי הוט על עשר שנים של ריגושים, חוויות ושידורים חיים מאירועי הספורט המרתקים ביותר בעולם. אנו ממשיכים לשדר מישראל ומצטערים על כך שמנויי הוט לא יוכלו יותר ליהנות מהרגעים הגדולים ביותר בספורט העולמי והאמריקאי". לסיום ניתנה כתובת מייל של ESPN הישראלית להבעת מחאה. בספורט וואלה אף פתחו בקמפיין נגד ההחלטה תחת הכותרת "מחשיכים לנו את המסך".

בין לקוחות הוט שהיו מחוברים לערוץ הנישה המשובח יש המסרבים להשלים עם הגזירה. תגובות כועסות ברשת איימו לעבור למתחרים, חברת הלוויין יס, שממשיכה לשדר את הערוץ האמריקאי. צופי הספורט, על-פי הרעש שהם עושים בטוקבקים ובפייסבוק, הם המגזר היחיד שמסוגל לעשות שרירים ולגרום לחברות הכבלים לחזור בהן. אבל הכל דיבורים: ישראל היא מדינה חסרת מסורת של חרם צרכנים. כשערוצי התשלום צצו בזה אחר זה, ראינו מה שווים האיומים של צופי הספורט: הם נשבעו שלא להתחבר, ומרוב דיבורים ערוצי הסחיטה רק מלבלבים. כוח צרחני.

אולפן חדשות הספורט ב-ESPN (צילום מסך)

אולפן חדשות הספורט ב-ESPN (צילום מסך)

כדי לשכך מעט את הכעס, פירסמה הוט ביום ראשון כי תכלול גם את ערוץ פוקס-ספורט בחבילת הבסיס. הדבר מזכיר את החלטתה בעבר להוריד את CNN מלוח השידורים ולהחליפה בפוקס-ניוז. יחי ההבדל. אם בהוט חושבים שבכך הם עשו את שלהם, הם מזלזלים באינטליגנציה של לקוחותיהם.

לא רק פוקס-ספורט, בהוט יחלו לשדר גם את יורוספורט 2. בהודעה צינית לעיתונות הילל יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של הוט ומי שהיה בעבר הלא רחוק הרגולטור הממונה עליה, את התחליף שיקבלו חובבי הספורט: "יורוספורט 2 הוא ערוץ פופולרי ומוביל בחו"ל, והבאתו לארץ נותנת מענה לביקוש הרב לערוץ זה גם בארץ. הערוץ משדר משחקים מענפי ספורט מובילים, ומותאם לקהל הישראלי הן בתכנים והן בשעות השידור".

מוקדי לא התייחס כלל לסיבות שהביאו להחלטה להיפרד מ-ESPN. הוא רק יישר קו עם הנהלת החברה שבה הוא מועסק. אם יבדוק לעומק את התחליף האירופי, הוא עשוי לגלות שהמהלך הכולל שנעשה משול לזליגת תכנים. זהו מושג שמוקדי מכיר היטב מתפקידו הקודם כיו"ר המועצה לכבלים וללוויין, ואף נלחם נגד התפשטותו בערוץ הספורט. כבודו של יורוספורט 2 במקומו מונח, אבל הבאתו במקום מוצר הספורט החזק ביותר בעולם, ששידר תכנים ייחודיים, היא הרעת תנאים מובהקת. ככה זה אצלנו: מועצת הכבלים בוודאי תאשר את המהלך, ואנחנו נמשיך לנגב מהפנים את גשמי הברכה.

5 קטנות

כפי שפורסם. עורכי ספורט "ידיעות אחרונות" לא מחמיצים הזדמנות להחמיא לעצמם על כל ידיעה שפירסמו והתאמתה. ביום ראשון התממשה להם ידיעה מרגשת באמת: זוג ניצולי שואה מצפת, המשתתפים בתחרויות ריצה והליכה, זכו מחברת נייקי לציוד ספורט בעקבות כתבה עליהם בספורט "ידיעות". האשה, חנה שחר, אמרה: "אין לנו מלים להודות לעיתון על הכתבה". אפשר רק להצטער שהסיפור לא זכה להבלטה בסגנון "כפי שפורסם בעיתוננו", המקובל במקרים של ידיעות על בלם מאשדוד שעבר לנתניה.

מנקרים. בספורט "הארץ" קבעו ביום שני כי נחצה מחסום שני השערים בממוצע למשחק במונדיאל, שלטענתם עומד כעת על 2.07. ב"מעריב" התעקשו באותו יום על 1.97. מי צודק? "מעריב". עוד ב"הארץ": ביום שני פתחו שם עמוד עם כותרת על חלוץ אשדוד שמחוזר על-ידי הפועל תל-אביב, ורק שכחו לכתוב בכותרת ובמשנה במי מדובר. ובידיעה על נבחרת צרפת באתר ערוץ הספורט נרשמו שתי טעויות כתיב מביכות באותו משפט: "שחקנים שלא מצייטים לכללים ומסיטים את חבריהם".

כך נראה חומר גלם של ידיעת "פרסום ראשון" ב-ONE: קודם מפרסמים את מה שקיבלו בטלפון המוקדן או הקלדנית, ורק אחר-כך יבדקו את הידיעה, יצליבו, יגיהו, ישכתבו, יערכו (בתנאי שיש מי שהוכשרו לכך). שימו לב לידיעה הבלעדית הזו, שהיא פשוט חומר גלם: אין בה עדיין קרדיט לכתב, הפתיח משוכפל פעמיים, בסוגריים ציינו את בקשת הכתב לתת לינק וקינחו עם "פרטים בהמשך". הכל רק כדי להקדים את המתחרים בעוד שש עשיריות השנייה.


אזור המונדיאל של ערוץ הספורט עושה בית-ספר לקולגות, רק חבל שהפרשי השערים בטבלאות הבתים פשוט התהפכו.

הידיעה באתר הפועל תל-אביב

הידיעה באתר הפועל תל-אביב

הידיעה ב-ynet

הידיעה ב-ynet

להפועל תל-אביב יש אתר רשמי. זה לא אומר שכל כלי תקשורת שלוקח משם מידע חייב לעשות קופי-פייסט לחלקים שלמים מידיעות. כך בידיעה ב-ynet על הקבוצה פשוט גזרו והדביקו קטע שלם שהתפרסם באתר הרשמי של הקבוצה.

לתגובות: yegerm9@walla.co.il