ביום שישי האחרון השליכה מערכת האינטרנט של חדשות ערוץ 2 אל תוך בליל הידיעות, הפרשנויות ורצף הדיווחים על העברת סרטון גלעד שליט למשפחתו תבלין מקורי משלה – "החוט המקשר בין גלעד שליט לנחשון וקסמן".

לפי הידיעה הבלתי חתומה, יש קשר של צירופי מקרים, ראוי לדיווח, בין שני חיילי צה"ל שנחטפו על-ידי חמאס. "החייל החטוף גלעד שליט תועד בקלטת הווידיאו בשבי חמאס בתאריך 14.9. שליט נראה מחזיק עיתון שהודפס באותו היום כשהוא חי ובריא. בצירוף מקרים מצמרר, לפני 15 שנה פורסמה קלטת שבה תועד החייל החטוף נחשון וקסמן, ועליה אותו התאריך בדיוק. וקסמן צולם לאחר שנחטף גם הוא על-ידי פעילי חמאס שדרשו שחרור אסירים", לשון כותרת המשנה של הידיעה.

מי שטורח וקורא מעבר לכותרת המשנה לומד כי בפינת הסרטון של וקסמן אמנם היבהב התאריך 14.9, אך הסרטון צולם ושודר ב-12 באוקטובר. כלומר, אין כל קשר בין שני התאריכים בסרטונים. במקום לרפות את ידי מערכת האינטרנט של חדשות ערוץ 2, עובדה זו רק ממריצה אותם להסביר מדוע בכל זאת ראוי לייצר ידיעה על כך שתאריך העיתון שמחזיק שליט זהה לתאריך שהיבהב בפינת המסך בסרטון וקסמן לפני 15 שנה. "חשוב לציין", נכתב בידיעה, "ה-14.9 הוא התאריך שבו סלאח א-דין שיחרר את מסגד אל-אקצה". לפי ויקיפדיה, וגם לפי בריטניקה, הצבא המוסלמי הגיע לחומות העיר רק ב-20 בספטמבר, ירושלים נפלה ב-2 באוקטובר.

בצירוף מקרים מצמרר, מועד שחרורו של מסגד אל-אקצה חל בדיוק 822 שנה לפני שחרור הסרטון של גלעד שליט, ב-2 באוקטובר. מי ירים את הכפפה ויכין על כך ידיעה?