סיסמת מסע הפרסום שהפיק משרד יהושע TBWA עבור מכון ההכנה לפסיכומטרי קידום היא "יש דברים שעדיף לעשות רק פעם אחת", כשהמסר הוא שעדיף לעבור בחינה פסיכומטרית פעם אחת בלבד, ולכן כדאי להירשם לקורס ההכנה.

ההנחה הזאת, שלא מצוין על אלו נתונים היא מתבססת, אינה מדויקת: לפי נתוני המרכז הארצי לבחינות ולהערכה, שעורך את המבחנים הפסיכומטריים, ממוצע הציונים עולה ככל שמספר ההיבחנויות גדל. הנתונים אינם מוכיחים חד-משמעית שההיבחנות הנוספת היא שגורמת לעליית הציון, ואפשר להציע גם הסברים חלופיים, אולם בהחלט יש קורלציה חיובית בין הציון הממוצע בבחינה למספר ההיבחנויות.

כך או כך, זה המסר שבחרה קידום למסע הפרסום שלה, שבו מושווית הבחינה הפסיכומטרית לפעולות אחרות שרצוי לא לחזור עליהן, לדעת הקופירייטרים: השתכרות בגוודלחרה, גיבוש לסיירת, מסיבה באומן 17 עם ההורים, מלחמה עם איראן.

כן, אחת המודעות אומרת בדיוק את זה: "מלחמה עם איראן ופסיכומטרי. יש דברים שעדיף לעשות רק פעם אחת". מה עם קצת מאמצים דיפלומטיים, לחץ בינלאומי, משא-ומתן בדרכי שלום? בשביל יהושע TBWA וקידום, מלחמה היא כנראה האופציה המועדפת, ועדיף כזו שתתקיים רק פעם אחת בלבד. ייתכן שפצצת אטום על טהרן תסדר את העניין? ואולי הוגי המודעה התכוונו לפצצה על ישראל? אולי כזו שתפסח על התלמידים של קידום?

צילום המודעה באדיבות קבוצת "יש תגובה"