המשטרה פעלה בתכסיסנות כדי להשיג את צו איסור הפרסום בפרשת נסיון האונס בירקון, טען כתב הפלילים של "ידיעות אחרונות" ניר גונטז' בטור דעה זועם שפירסם בעיתון (2.12.09). ל"ידיעות" נודע ערב קודם על כוונת המשטרה לפנות לבית-המשפט ולבקש את הצו, אולם לטענת גונטז', המשטרה הסתירה את מקום ושעת הדיון, שהתקיים בסופו של דבר בלי נוכחות התקשורת.

על-פי הפרסומים בעיתונות, הסתרת פרטיו המזהים של סרן א' נדרשה כדי למנוע שיבוש של מסדר זיהוי. אולם רק הבוקר (9.12.09), יותר משבוע אחרי המסדר, הסיר בית-משפט השלום בתל-אביב את צו איסור הפרסום על שמו ותמונתו של מאבטח הרמטכ"ל החשוד בעבירות מין, וסרן א' הפך לסרן ארז אפרתי, בן 29 מבצרה.

כמו "ידיעות אחרונות", גם "הארץ" פתח באחרונה בקמפיין עיתונאי נגד הקלות שבה בתי-המשפט מוציאים צווי איסור פרסום לבקשת המשטרה, אולם חשיפת פרצופו של סרן אפרתי ב"הארץ" שבוע לפני הסרת הצו לא היתה חלק מהקמפיין.

תמונה לא מטושטשת של אפרתי פורסמה שבוע לפני הסרת הצו (3.12.09) בשערו האחורי של "הארץ" ובאתר האינטרנט שלו, ומעשה שהיה כך היה: בדסק החדשות של העיתון הכינו לפרסום כתבה של כתב המדע עפרי אילני, שעסקה במחקר על אודות ההמנון הלאומי, וחיפשו תצלום של מעמד רשמי של שירת "התקווה". הבחירה נפלה על שתי תמונות: אחת של השייט גל פרידמן אחרי זכייתו באולימפיאדה, והשנייה של הרמטכ"ל גבי אשכנזי וקצינים בכירים אחרים עומדים בעת שירת ההמנון.

התמונה שבה נראו אנשי הצבא לא משכה תשומת לב מיוחדת וירדה לדפוס, אף שסרן אפרתי, שפניו המפוקסלות כבשו במשך ימים את שערי העיתונים, נראו בה כשהוא עומד סמוך לאשכנזי. רק למחרת הבחין בכך גורם חד עין בעיתון ודיווח לאנשי הדסק על צירוף המקרים.