צבי יחזקאלי. 18.12.08 (צילום: נתי שוחט)

צבי יחזקאלי. 18.12.08 (צילום: נתי שוחט)

במהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 שודרה השבוע כתבה של צבי יחזקאלי, ראש הדסק לענייני ערבים בערוץ, שעסקה בתופעה חדשה – כתב הרשת אל-מנאר, ערוץ התקשורת של החיזבאללה, שידר מתחומי מדינת ישראל. כפי שניתן היה לראות בכתבתו של יחזקאלי, העיתונאי דיב חוראני ריאיין כמה מתושבי לוד על מצבם, דיווח כי "מוסדות האויב מפגינים יותר יהירות ותוקפנות", וסיכם בהסבר, שניתן בוודאי לשמוע באופן תדיר בערוץ החיזבאללה, על כך שכל שטח מדינת ישראל הוא שטח פלסטיני כבוש.

כתבתו הראשונה של עיתונאי החיזבאללה מישראל, סיפר יחזקאלי לצופי ערוץ 10, מצטרפת לדיווחים מתוך תחומי המדינה שמעביר כתב העובד עבור ערוץ המזוהה עם חמאס. "לישראל הדמוקרטית אין כרגע יכולת לעצור שידור כזה", ציין יחזקאלי, וסיכם את כתבתו כך: "גם רשתות טלוויזיה של אויב יכולים לשדר מתחום ישראל, אלא אם כן גורמי ביטחון יידרשו לסוגיה". במהלך כתבתו הזכיר יחזקאלי את שם חברת התקשורת המאפשרת את השידור.

על פניו, נראה כי כתב "חדשות 10" ביקש לעורר את הרשויות לפעולה כדי שיסכלו את עבודתם של עיתונאים זרים, משום שהם מדווחים באופן חד-צדדי על הנעשה בישראל. יחזקאלי מכחיש כוונה כזו. "אין לי כוונות, אני מציין עובדות", הוא אומר. "הכתבה של אל-מנאר בשטח ישראל זה דבר חדש, ואני חושב שחובה עיתונאית לציין מה הולך בשידורים. זה התפקיד של פרשן לענייני ערבים".

האם יש לך טענה לעבודה העיתונאית שלהם? האם הם מפיצים שקרים?
"עובדי חמאס והחיזבאללה לא משקרים, אבל הם מראים רק מה שמשרת את האידיאולוגיה שלהם. זו תקשורת אידיאולוגית. אבל שוב, זו זכותם".

לדברי יחזקאלי, איזכר את האפשרות שגורמי הביטחון יידרשו לסוגיה מאחר ששני העיתונאים שהציג, שאותם הוא מכיר באופן אישי, פועלים בשטחי ישראל בלי אישור שהייה. "זה סוג של פרצה בגדר", הוא אומר, "אבל זה עניין של המדינה, לא שלי. אני רק באתי לציין עובדה, כי זה לא רשת ה-BBC או אפילו הרשת הוונצואליאנית. אחרי הכל, זה טלוויזיה של חמאס ושל חיזבאללה".

יש עיתונאים ישראלים שיוצאים ללבנון או איראן ומשדרים משם.
"נכון, ובפעם אחרונה שעשינו את זה בלבנון גם הלבנונים עשו מזה אייטם. אני לא דרשתי לגרש אותם חלילה, אני בעד אחווה, אני מת לסקר בסוריה ואני מאוד אשמח לעשות את זה. וגם במצרים וירדן, שלא כל-כך נותנים לסקר, אגב, למרות ההסכמים".