קריאתה של נשיאת בית-המשפט העליון דורית ביניש לרסן את "הלשון המסיתה" שמופיעה בטוקבקים זכתה למגוון תגובות שליליות. המגיבים החריפים ביותר היו, כמובן, הטוקבקיסטים. תחת הידיעות הרבות שדיווחו על הקריאה החריגה של ביניש ניתן עדיין למצוא שלל תגובות בוטות, הכוללות קללות והשמצות כלפי שופטי ישראל, התקשורת ונשיאת בית-המשפט העליון באופן אישי. במרחב האינטרנטי אין בכך שום חריג. תחת רבות מהידיעות המתפרסמות באתרי החדשות של הזרם המרכזי – אתרים השייכים לחברות מכובדות המקפידות הקפדה יתרה על לשון הטקסטים המתפרסמים מטעמן – משתרשרות תגובות הכוללות שטנה, גידופים ודיבה.

היה גם מי שהגיב אחרת לקריאתה של ביניש. פעילים בסניף הישראלי של הארגון אווז, המגדיר את עצמו "תנועה אינטרנטית עולמית", יצאו לפני כמה ימים ביוזמה חדשה לריסון השפה והתוכן של טוקבקים באתרי החדשות בישראל. "טוקבקים גזעניים ואלימים השתלטו על התרבות האינטרנטית שלנו – ואנחנו אלו שמשלמים את המחיר", נכתב בעמוד האינטרנט המוקדש ליוזמה, "הגיע הזמן שעורכי האינטרנט יפנימו את דבריה של השופטת ביניש על ההסתה בטוקבקים ויישמו מדיניות שתעצור את השיח הגזעני והאלים הזה". חברי הארגון, והגולשים בכלל, מתבקשים להצטרף ליוזמה לריסון הטוקבקים על-ידי מילוי פרטיהם ומשלוח מייל אחיד לעורכי ארבעת אתרי החדשות הגדולים בישראל: יון פדר, עורך ynet; אבי משולם, עורך וואלה; גדי להב, עורך אתר "הארץ"; וארנון גל, עורך אתר nrg.

נוסח ההודעה המועברת לעורכי האתרים קורא: "אנו דורשים מכם לקחת אחריות על התוכן שאתם מפרסמים ולעצור את הגזענות וההסתה בטוקבקים. בנרג' כבר ננקטו צעדים חיוביים לשינוי מדיניות פרסום הטוקבקים, אבל אין בכך די: על טוקבקים צריכים לחול אותם כללי פרסום החלים על תכנים אחרים, ובכל מקרה אין להרשות הסתה לאלימות או תכנים גזעניים".

לדברי רלוקה גנאה, פעילה ישראלית בארגון, אף שעד כה נשלח המייל על-ידי קרוב ל-400 גולשים, היחיד מבין העורכים הראשיים שהשיב לפונים היה גל, עורך nrg. גל, יש לציין, שינה את מדיניות העלאת הטוקבקים עם כניסתו לתפקיד, ולאחרונה, כאמור בנוסח ההודעה שנשלחה לעורכים, ריענן את מדיניות הסינון בפני עורכי האתר.

במסגרת תשובתו לשולחי המייל האחיד של הארגון אווז הבהיר גל כי "ב-nrgמעריב כבר התחלנו בתהליך לניקוי הטוקבקים מאלמנטים של גזענות, אלימות ולשון הרע – ואנחנו נחושים לחזק ולשכלל אותו. במסגרת זו אנחנו פועלים לשיפור תהליך הסינון והפסילה של הטוקבקים, ביטלנו את האפשרות להעלות טוקבקים מבלי שיעברו סינון, ואנחנו מתכננים צעדים נוספים וייחודיים לשיפור רמת השיח, לרבות מעורבות פעילה יותר של עורכי וכותבי nrgמעריב בזירה זו".