חברי אגודת העיתונאים תל-אביב קיבלו השבוע בדואר הזמנה ל"כנס חיפה לתקשורת צעירה" הראשון. הכנס, שיתקיים בסוף מאי בחיפה, נועד "לקדם ולסייע לדור העתיד של העיתונות הישראלית", כך נכתב בהזמנה.

לפי ההזמנה, בכנס, שיתקיים בשיתוף עיריית חיפה, מתוכננים שבעה פאנלים "שיעסקו במגוון הבעיות המטרידות את העיתונאי הצעיר". אלא שנוסח ההזמנה עצמו מעורר תהיות מטרידות. כך תיאור פאנל על זכויות עיתונאים נפתח במשפט "הידד. הוועד מת! אבל מי ידאג לי?", ותיאור פאנל הדן בנחיצותם של בתי-הספר לתקשורת נפתח במשפט "כמו נערות ליווי בכנס רבנים במישיגן צצים להם בתי-ספר לתקשורת תחת כל עץ רענן".

רותם אברוצקי, יו"ר הוועדה המקצועית של אגודת העיתונאים, האמונה על ארגון כנסים וניסוח ההזמנות אליהם, אמר בתשובה לפניית "העין השביעית" כי לא היה לו כל חלק בניסוח ההזמנה. מנכ"ל אגודת העיתונאים, יוסי בר-מוחא, החתום על ההזמנה יחד עם יו"ר האגודה אבי פז, אמר כי מנסח ההזמנה לכנס הוא רועי כ"ץ, ראש מערכת החדשות של אתר וואלה וחבר בוועדה המקצועית של אגודת העיתונאים. לדעת בר-מוחא, אין כל פגם בנוסח ההזמנות שנשלחו לחברי האגודה.

"אני מאוד אוהב את הטקסט הזה", הוא אומר, "טקסט שנון, חכם, נבון, ולא היתה הערה אחת על הטקסט של ועדת התוכן של הכנס".

מי חבר בוועדת התוכן?
"יש כמה חברים. לא אחד ולא שניים. אבל מה זה משנה? אני לא צריך לתת לך דיווח מי בוועדת התוכן".

ועדת התוכן מורכבת גם מנציגי עיריית חיפה?
"היא מורכבת ממי שהיא צריכה להיות מורכבת. אני לא חבר בוועדה, אני מנכ"ל אגודת העיתונאים ואני נהניתי מאוד מהטקסט הזה. הטקסט כפי שנכתב, ממש, לא שונה ולו במלה אחת. אני גא בטקסט הזה. הטקסט הזה נכון, הטקסט הזה יפה להפליא, ואתה יודע מה – שאפו לרועי כ"ץ".

יהיה מי שיחשוב שהטקסט פוגעני לנשים ורבנים.
"מי שרוצה שיבוא, מי שחושב שהטקסט הזה פוגע שלא יבוא. לא הזמנו רבנים. אין רבנים בכנס. נתנו כותרת וכותרת משנה הומוריסטית, יפה, נחמדה. זה לא פוגע באף אחד, האמן לי שזה לא פוגע באף אחד. זו כותרת שנונה, חכמה, נבונה, יפה ומכובדת, ואני גא בכותרת המשנה הזו. שלחנו את זה בגאווה יתרה".

אתה באמת חושב שזה מכובד?
"מכובד מאוד. אני גא בכותרת הזו, בכותרת המשנה, אני גא בהומור הזה וזה יפה וזה נחמד ויבואו לכנס. מה, אין נערות ליווי בעולם? המצאתי מקצוע שאינו קיים? אם המקצוע קיים, נכבד אותו. כיבדתי אותו, נתתי לו גם כן מקום בכנס, לא התעלמנו מהן. אדרבא, נתנו להן במה גם אצלנו. הן נשים שאני מאוד מכבד. כל מקצוע מכבד את בעליו ואין לי שום דבר נגד נערות ליווי, כמו שאין לי שום דבר נגד רבנים, ואני בא ממשפחת רבנים".

מה לגבי המשפט "הידד. הוועד מת!"? האם אגודת העיתונאים שמחה על היעלמותם של ועדים בכלי תקשורת?
"יש לך הבנה לוקה בחסר. 'הידד. הוועד מת!' אנחנו אומרים כקלישאה דווקא למו"לים, הם הרי שמאחלים לאידנו שהוועד מת וההסכם הקיבוצי הלך לעולמו. אנחנו אומרים את המשפט הזה כדי לשים ללעג את המו"לים".

כלומר זה המו"לים אומרים?
"בוודאי".

אבל המשפט המלא הוא "הידד. הוועד מת! אבל מי ידאג לי?". כלומר, העיתונאי אומר זאת.
"לא לא לא. סליחה. 'מי ידאג לי?', הכוונה לאגודת העיתונאים".

מדובר בטעות?
"זה לא טעות, זה הומור, ואם אתה חסר הומור אז יש לך בעיה, אנחנו נותנים כותרות שיש בהן לפעמים גם פארודיה. אפשר לתת כותרת יבשה ולקונית, אבל לא כך פונים לצעירים".

אתם בעד ועדים באמצעי התקשורת?
"בוודאי".