(צילום מסך: ערוץ 10, 13.5.10)

(צילום מסך: ערוץ 10, 13.5.10)

תאונת הדרכים הקטלנית שאירעה ביום חמישי האחרון על כביש עכו-כרמיאל הדגימה את מגבלות מערכות החדשות של ערוצי הטלוויזיה לדווח בזמן אמת על אירועים המתרחשים הרחק מאזור המרכז. הדיווחים הראשונים על התאונה הקשה הגיעו לאחר שרצועות האקטואליה בטלוויזיה החלה, אך זמן מה עבר עד שלמערכות החדשות הגיעו תצלומים מאזור התאונה.

הטבע אינו סובל ריק, וכך, מסתבר, גם הטלוויזיה. בערוץ 10 שודרה באותה עת תוכנית האקטואליה "חמש" בהנחיית שרון גל, שחרגה משלב מסוים מסדר השידורים המתוכנן כדי לדווח על תאונת הדרכים. הדיווחים הראשונים נמסרו על-פה מהאולפן. בהמשך נערכה שיחה טלפונית בשידור חי עם מנכ"ל מד"א, והתוכנית יצאה להפסקת פרסומות.

עם שובה של התוכנית לשידור (מהדקה ה-44 בקישור זה), נמשכו העדכונים על התאונה, אלא שהם היו לא רק מילוליים, אלא גם ויזואליים. במקום ראשים מדברים באולפן ערוץ 10 נראו על המרקע תמונות של תאונת דרכים קשה: מכונית מרוסקת, אוטובוס מעוך, אמבולנסים וניידות משטרה באורות מהבהבים.

אלה לא היו תמונות מהתאונה שקרתה זמן קצר לפני כן בצפון הארץ. בערוץ 10 החליטו לשלב בדיווח על תאונת הדרכים "תמונות ארכיון", כפי שנכתב בשקופית על המסך, שנלקחו מתאונות דרכים אחרות. הצופה עצל המחשבה יצא נשכר: הוא לא נדרש להתאמץ ולדמיין כיצד נראית תאונת דרכים קטלנית שבה מעורב אוטובוס. הצופה האינטליגנטי שוב נותר בהרגשה שמתייחסים אליו כאל אדם עצלן.

מערוץ 10 נמסר כי עם הגעתה למערכת של ידיעה על תאונה רבת נפגעים בצפון החליט העורך לעצור את השידור הרגיל, ו"כדי לא לשדר את שרון גל מדבר ארוכות באולפן מול טלפונים, הוזמנו בדחיפות מהארכיון חומרי תאונות דרכים. בכל עת שהם שודרו נכתב: 'ארכיון'".