שיר פופ מזרחי קליט שמושמע בימים אלה בתחנות הרדיו הוא למעשה פרסומת. בגלל אורכה של הפרסומת, כדקה וחצי, העדר קריינות והעובדה שרק בסופה מוזכר המותג, "מפתח דיסקונט", מאזינים רבים מוטעים לחשוב שמדובר בשיר שמשודר כחלק מהתוכן המערכתי. כך חשבו גם מאזינים של התוכנית "נותן ברוק" ברדיו 88FM, שתהו מדוע השדר, בן רד, משמיע שיר כזה, שלא מתאים לטעמו ולקו המוזיקלי של התוכנית.

אתמול (2.6.10) שודרה הפרסומת בסוף מקבץ פרסומות בתוכנית, ורד ניצל את ההזדמנות ומתח עליה ביקורת מיד לאחר מכן. לרוע מזלו, בכיר בבנק דיסקונט שקשור לקמפיין האזין לתוכנית והתלונן באוזני מנהל הרדיו, אריה שקד, שהעביר את הדברים למנהל 88FM, יובל גנור. עוד בטרם הסתיימה התוכנית הורה גנור לרד ליצור איתו קשר בדחיפות, ומיד בסיומה הודיע לו על השעייתו. "הוא לא הושעה לזמן בלתי מוגבל, הוא הושעה עד שנברר את כל הפרטים", אמר גנור ל"עין השביעית".

בדוברות בנק דיסקונט אומרים כי "בשום פנים ואופן לא הועלתה כל דרישה להשעייתו של השדר. הבענו מורת רוח קשה מהתבטאויותיו תוך כדי שידור". ברם, כשבכיר בבנק, שאחראי על תקציב פרסום גדול, פונה ישירות אל מנהל הרדיו, המסר ברור. "זה קמפיין של 2.5 מיליון שקל, ואני מבין שהם רוצים לבטל את הקמפיין הזה", אמר רד ל"עין השביעית". "נראה לי שיבטלו אותי אם הקמפיין יבוטל".

"אני שמעתי את השידור, ודיבר איתי על כך מנהל הרדיו", אמר גנור. "הדברים שבן אמר חרגו מגבולות של הומור וכולי. בסך-הכל אני מצפה מהשדרנים להשאיר בצד את התחום המסחרי ולהתמקד ולהתרכז בתוכן, מה שמקובל בכל מקום. כמו שלא תראה ב'ידיעות אחרונות' בטור של נחום ברנע ביקורת על הפרסומת בעמוד לפני זה, וגם לא תצפה לראות, וזה גם ייראה לך מוזר אם תראה, תכבד את נחום ברנע למרות שמופיעה לפניו פרסומת שאולי לא מוצאת חן בעיניך".

אבל אתה כן תראה בעיתונות ביקורת על קמפיינים, על פרסומות, על חברות. זה לא משהו שלא קיים.
"אבל 88 זה לא תוכנית ביקורת פרסומות או ביקורת תוכן או ביקורת קמפיינים. זו תחנת מוזיקה. אני צריך ומבקש ומצפה מהשדרנים שלי שישמיעו מוזיקה וידברו על מוזיקה, זה הכל. בן הוא שדרן מצוין, יש לו המון מעלות, ובמקרה הזה הוא עשה טעות, זה הכל".

זה בעייתי משום שהוא דיבר ספציפית על קמפיין שרץ אצלכם, או שבכלל לא מדברים על חברות מסחריות?
"אם אתה שומע 88FM, ואני מניח שאתה לא כל-כך שומע, כי אתה שואל בצורה נקייה, נגיד את זה ככה, אנשים מדברים בצורה חופשית על דברים שקרו להם ועל דברים שהם חושבים, ומביעים את דעתם. למרות שזו תחנת מוזיקה בסך-הכל, אני מדגיש שוב, זה לא טוק-שואו, ואנשים צריכים להתמקד במוזיקה. אין בעיה שבנאדם מביע את דעתו ומספר מה הוא חושב. העניין היה בצורה ובסגנון, זה הכל. הסגנון היה בוטה ולא במקום".

"תודה שלמישהו יש ביצים להגיב על הפרסומת הכה מטומטמת של בנק דיסקונט. ומילא מטומטמת, אבל נדבקת. אין דבר יותר מבאס מלמצוא את עצמך מזמזם אותה בלי לשים לב", כתב לרד עמית שלו עוד לפני שנודע עניין השעייתו. אבל אין חשש שהביקורת הזאת תושמע בשידור, לאור האימייל שגנור שלח אמש לכל השדרנים: "אבקש מכולכם, בכל לשון של אזהרה [ההדגשה במקור], לא להעיר שום הערה ולא להתייחס בשום אופן לפרסומות המשודרות במהלך התכניות שאתם משדרים. בדיוק כמו בעיתון – יש אצלנו אזור תוכן ויש אזור מסחרי, ואין קשר בין השניים, וטוב שכך. את עמדותיכם ודעותיכם לגבי הפרסומות או הודעות החסות המשודרות בקול-ישראל – אתם מתבקשים לשמור לעצמכם, ולא להביע מעל גלי האתר".