הפרסום ב-ynet (ההסוואה אינה במקור)

הפרסום ב-ynet (ההסוואה אינה במקור)

אתמול בבוקר התפרסמה באתר ynet ידיעה מאת יאיר אלטמן, עלי ואקד ואביעד גליקמן, ולפיה משטרת ישראל עצרה לחקירה את שני הילדים שצולמו מיידים אבנים במזרח ירושלים על רכבו של דוד בארי, יו"ר עמותת אלע"ד. התקרית זכתה לפרסום רב בימים האחרונים אחרי שבארי צולם כשהוא פוגע במכוניתו בילדים.

בכותרת המשנה, ובגוף הידיעה, צוין שמו המלא של אחד הילדים, וזאת בניגוד לסעיף 24 בחוק הנוער, הקובע מאסר של שנה למי ש"מפרסם שמו של קטין או כל דבר אחר העשוי להביא לידי זיהויו של קטין או לרמוז על זיהויו" בנסיבות שבהן, בין היתר, מיוחסת לקטין עבירה.

זאת ועוד, בלב הידיעה פורסם תצלום (ללא קרדיט) שבו נראה הילד, פלג גופו העליון עירום, כשהוא שוכב ומקבל טיפול בבית-החולים. פניו היו חשופים וברורים. צילום זה עומד אף הוא בניגוד לסעיף 24 בחוק, המתייחס ל"צילום קטין תוך פגיעה בפרטיותו".

הידיעה, על-פי הכתוב בראשה, עלתה לאתר בשעה 11:27 בבוקר. בשעה 15:50 הגישה אליה היתה עדיין חופשית. רק לאחר השעה 16:00 שונתה הידיעה כך שזהותו של הקטין תוסווה. יחד עם זאת, גם היום, בשעת כתיבת שורות אלה, הגרסה האנגלית של הידיעה, שאליה מופנים הגולשים באתר העברי, כוללת את התצלום של הקטין ואת שמו המלא.

מאתר ynet טרם נמסרה תגובה.